До 2-3 месеца може да започне реално проектиране на Детската болница, твърди министър Шишков
Ще направим чисто нова боница, няма да правим престройки. Да бъде в София е най-добре, защото е най-големият град. Ще има свързаност с цялата дъжава. Мястото е свързано с масовия обществен транспорт, не е далеч от последната спирка на метрото. Това коменира министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков пред Би Ти Ви.
„Имаме категорично решение, надявам се до два месеца да завършим процедурата с подробния устройствен план. Здравният министър подготвя задание за болницата. Заданието е изключително важно, трябва да се направи изключително точно за проектирането на болницата. В рамките на 2-3 месеца ще може да се започне реално проектиране на Детската болница“, каза още Шишков.
Той ккоментира и темата за строежа на интерконектора. „Ние разделихме на етапи строежа на интерконектора, за да може да имаме газ на добри ценни. Направихме така, че да може първият етап да работи безопасно. Строежът обаче не е завършен, има няколко неща, които не влияят върху това да имаме газ в момента. Работихме интензивно да завършим първия етап, за да имаме газ на ниски цени“, заяви Шишков.
Според него, ако не са били разделили етапите, все още нямаше да има газ. „Хората не трябва да се притесняват, че все още завършваме етапите на строителство. Това не влияе на потреблението“, каза министърът.
За последния лот на магистрала „Европа“, който е от Сливница до София, вероятно ще загубим част от европейското финансиране, съобщи Шишков.
Той обясни, че като заместник-министър в предишното служебно правителство е подготвил всичко за изграждането на този участък. За съжаление този план не беше одобрен и загубихме седем месеца, каза Шишков.
Ще загубим финансиране за последния етап, който е между Сливница и София – той няма да може да бъде завършен до края на 2023 г., докогато е програмата, уточни министърът на регионалното развитие. Той отбеляза, че не може да посочи колко точно са средствата, но със сигурност ще има загуби.
Магистралата, която се нарича „Европа“, е най-далече от европейското мислене и начин на строителство. Още от 2014 г. е започнал замисълът за тази магистрала, има одобрени подробни устройствени планове за построяване на три лота, построен е един от тях – средният, доста време се строи и се удължават сроковете на строежа на последния лот преди „Калотина“, коментира министър Иван Шишков.