Успяхме със собствени сили и привлечено финансиране да гарантираме изпълнението на проекта, за да може наследникът на г-жа Йорданка Фандъкова да прави първи копки
Днес започна изграждането на столичното метро от Военна академия през „Слатина” и „Гео Милев” до бул. “Цариградско шосе“. Общо 6 километра и 6 нови станции ще бъдат на разположение на софиянци след завършване на строителството.
С г-жа Фандъкова и колегите ми съветници от ГЕРБ-СДС водихме тежки битки за осъществяването на този проект. Разширението на метрото е изключително важно за града, затова в миналия общински съвет взехме всички необходими градоустройствени решения и намерихме финансиране, за да може 75 000 софиянци да ползват новата част от Линия 3. Благодаря и на главния архитект Здравко Здравков за усилията и активната работа.
Всичко това се случи въпреки наказателната акция на правителството на “Продължаваме промяната”, които отрязаха финансирането на метрото за Слатина от Плана за възстановяване и устойчивост. И въпреки отказа на колеги от групата на Демократична България в СОС да гласуват с нас финансирането на метрото през март, 2022 г. Все пак и без техните гласове успяхме да приемем Решение 169 от 24.03.2022 за дългосрочен заем от Европейската инвестиционна банка.
Затова днес ме учуди да се хвали с проекта ни техният съпартиец – кметът на „Слатина“ Георги Илиев, който не защити метрото в съвета при гласуването на финансирането. Нито пред държавата, когато ни отхвърлиха исканията. Но това са незначителни когнитивни дисонанси на фона на големите ни приоритети – развитието на София.
Успяхме със собствени сили и привлечено финансиране да гарантираме изпълнението на проекта, за да може наследникът на г-жа Йорданка Фандъкова да прави първи копки само две седмици след встъпването си в длъжност. Не заради „копките“ като управленско постижение, а в името на гражданите.
Новият участък е с дължина 6 километра и ще има 6 метростанции. Той ще минава през ж.к. „Слатина” и достига до бул. „Цариградско шосе” при Окръжна болница.
На добър час на строителите, инжинерите, проектантите и на екипа на общинското дружество „Метрополитен“ ЕАД.
Първата копка днес се състоя на бъдещата станция 5 на бул. „Асен Йорданов“ (срещу зала „Арена София“).