Уж се откриват за движение, при това тържествено, нови пътни участъци, а какво се оказва? Че не са и наполовина от целите лотове, които трябваше да са отдавна готови
Николай Нанков, фейсбук
Уж се откриват за движение, при това тържествено, нови пътни участъци, а какво се оказва? Че не са и наполовина от целите лотове, които трябваше да са отдавна готови. При създадената от нас организация обходът на Бургас например трябваше да е готов в цялост в средата на 2021. В средата на 2022 трябваше вече да се пътува по новия участък на АМ Европа и на Ботевград – Мездра.
И сега малко повече подробности:
АМ Европа, лот 2 (участъкът между Драгоман и ГКПП Калотина) е с обща дължина 14,5 км. По данни на МРРБ вчера се пуснаха за движение едва 6,5 км от тях. При това с огромно закъснение. Интересното нововъдение в тържествената церемония (аз не мога да разбера логиката на цялата тази лицемерна еуфория) е връченото копие на акт 16 от служебния министър Шишков на участниците в церемонията. Интересно какво ли е връчвал на другите две “открити” частично вчера отсечки, при положение, че за тях акт 16 липсва?! Сигурно копие от дипломата си на архитект?!
Ботевград – Мездра. И тук от почти 33 км вчера се пуснаха едва 7,5 км (под 1/4 от целия участък, който вече трябваше да е изцяло завършен по нашия график).
Отделно от това не е готов и целият обход на Новачене и Скравена. Част от него, около километър и половина, в края от към Мездра, се отбива в едната лента. Но нали Шишков даде команда “да се реже лентата преди Великден”. Нищо, че не са готови.
А ето и част от коментарите на Европейския център за транспортни политики за този участък:
Екипът на ЕЦТП изразява несъгласие относно поставената пътна маркировка.
Бетонът на шумозащитната преграда е изпълнен с незадоволително качество, като ясно се вижда разслояване, което в комбинация със солните смеси само след една зима ще доведе до увреждането му. Ние считаме, че това е недопустимо за новопостроен път.
Асфалтът няма ясен контур, връзката с банкета ще бъде компрометирана веднага, липсва и уплътняване.
Линейните отводнители са с различно ниво на нивелация и са по-високи от асфалта, което е възможно да доведе до задържането на вода на платното.”
Северният обход на Бургас. Трябваше да е готов в цялост отдавна. Ама пусто му и “чегъртане”, забави го с почти 2 г. При това вчера беше пуснато само движението в посока София.
Друго интересно нововъдение, което сигурно е изболо очите на експертите по пътна безопасност, е монтирането на част от знаците на отсечките след пускането им за движение. Процес, който продължава и днес. Но така ще е. Малко работа, но пък много шум и ПР. Народът го е казал “пАрата в свирката”.
И все пак, коректността ни задължава да отбележим, че преди Великденски празници се направи опит да се облекчи движението. Не особено успешен, имайки предвид, че трябваше отдавна да са пуснати в цялост тези отсечки, но все пак е стъпка в правилната посока…
Светли и благодловени празници! Шофирайте внимателно.