Магистрала „Хемус” ще е готова до 3-4 години, увери премиерът

0
49
Това е едно изключително съоръжение, каза премиерът при откриването.

Най-големият ми грях е, че научих да се кара без пари в България, каза Борисов

Ако сме така стабилни, при този ръст в приходната агенция, мисля, че до 3-4 години ще завършим магистрала „Хемус“, каза премиерът Бойко Борисов при откриването на новия участък от 9,3 км  между Ябланица и Боаза. За мое голямо съжаление никой никога не е и мислил да прави проект на магистралата до Плевен, само до Правец. Така че сега паралелно строим и проектираме, обясни премиерът. Направи ли се „Хемус“, ще стане като на юг – откриват се толкова много работни места, допълни той.

Това беше ливада и планина. Благодарение на нас го има – огромно съоръжение. Просто изядоха скалата. Машините ядат скалата все едно е филия с масло, каза Борисов.

Ако е в Гърция, ще ви вземат по 5 евро, само в България, това ми е най-голям грях, научих да се кара без пари. Навсякъде другаде е платено, заяви министър-председателят.

Работи се да изкараме до Плевен и Ловеч на разклона, от Търговище до Белокопитово се работи много усилено, проектира се около Търново, финансирането е осигурено и се работи, допълни Борисов и поясни, че изграденият участък има издаден акт 16.

Новият участък на „Хемус“

Това е едно изключително съоръжение. Българските строители вече имат в своите биографии много какво да разказват. Направили сме пет селскостопански подлези и два надлеза на магистралата и продължаваме с всичка сила, възхити се премиерът.Той представи на репортерите и инженера, ръководил строителните работи. „Тук спеше денонощно година и половина във фургона, млад човек, на 28 г. Уникален инженер и строител, не е от жълтите павета“, каза Борисов. Когато се разбра, че се казва Калин Борисов, премиерът репликира: Не ми е рода.

Вчера Борисов написа във фейсбук:

„Изграждането на трасето започна в края на март 2018 г. и завърши близо 6 месеца предсрочно. В отсечката между Ябланица и Боаза е най-големият армонасип, изграждан досега у нас – 45 м общ насип, с височина от 25 м на армирания насип, пише Борисов. Това е почти вертикална стена на откоса, като в конструкцията й са вложени специални укрепителни мрежи и системи. В строителството на отсечката са положени близо 104 000 тона асфалт, а за осигуряване безопасността на движение са монтирани 40 км мантинели от най-висок клас и 24,5 км предпазни мрежи.“