Собственикът на „Нова тв“ купува „Канал 3“

0
83
Снимка: архив

Документи за сделката са подадени в Комисията за защита на конкуренцията

„Нова Броудкастинг груп“ купува „Канал 3“ и вече е подала документи за сделката в Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/, е видно от сайта на ведомството.

Заедно с тв канала медийната компания, собственик на „Нова тв“, иска да придобие и радиата „Веселина“, „Витоша“, Magic FM, The Voice и The Voice TV. Всички те са част от BSS Media Group, която от няколко месеца притежава и „Елит Медиа България“ ЕООД – дружеството, което излъчва „Канал 3“. Действителен собственик е Гергана Стефанова Данова, пише в сайта на „Канал 3“.

Информационната телевизия, известна с преките си предавания на важни събития, има лиценз за ефирно разпространение в София, а в останалата част на страната се предава по кабел. От 1 септември 2017 г. каналът излъчва в HD формат, пише „24 часа“.

Според запознати сделката вероятно ще мине през КЗК, тъй като пазарният дял на „Канал 3“ бил около 3%, т.е. достатъчно малък, за да не позволи на „Нова Броудкастинг груп“ да получи пазарно надмощие над изискваното от закона.

Само преди 10-ина дни „Нова Броудкастинг груп“ придоби официално и 100% от онлайн групата „Нет инфо“. Дотогава тв компанията притежаваше 70% от групата сайтове.

Сделката за останалите 30% бе одобрена от КЗК през февруари. Сега тя беше финализирана, след като са приключили преговорите по цената с досегашните собственици – „Дарик радио“ на Радосвет Радев и „Уеб Финанс“ на Христо Христов.

“Нет инфо“ е най-голямата онлайн група в България, в портфолиото й има редица сайтове, както и платформата за видеосъдържание Vbox7.

История

„Канал 3“ е създадена през 1993 г., когато започва да излъчва програма по мрежата „София кабел“. До 1998 г. се казва „София кабел“.

През 2013 г. тя е купена от „Медийна инвестиционна организация“ АД, в която основният пакет акции е на Мария Опренова (съпруга на бизнесмена Любомир Минчев), а една акция притежава Кеворк Марашлян.

През 2019 г. телевизията става собственост на Ива Стоянова – дотогава неин управител и програмен директор, която държи 90% от нея, а останалите 10% са на Огнян Димов. Няколко месеца по-късно Стоянова става управител на „Нова Броудкастинг груп“.