Аврамова: Проблемът с винетките дойде заради липса на комуникация

0
21
Петя Аврамова Снимка: БНТ

„Тол такса ще се плаща за Северната скоростна тангента“, поясни регионалният министър

„Всички бяхме свидетели на гнева на премиера. Упрекът към АПИ е заради прекъснатата комуникация с районите в София”. Така регионалният министър Петя Аврамова коментира скандала с винетките пред NOVA.

„Миналата година хората от Нови Искър поискаха да пътуват без винетки. Тогава премиерът каза, че общините, които искат това да стане, трябва да поддържат тези пътища. Варна, Шумен, Белица, Челопеч и още няколко общини го направиха. Това, че сега пуснахме камерите да следят, леко притесни хората. Подозирам политически елемент в ескалацията на напрежението. Автоматичното правоприлагане трябваше да започне от 1 март. Пуснахме го тестово по преценка на Националното тол управление. В същото време течаха преговори между АПИ и Столичната община. Камерите имат няколко опции – само трафик, тол и винетка или само тол. Столичната община вече показа картата с пътищата, за които ще се включи с поддръжката и така ще бъде променено решението на Министерския съвет за обхвата на пътищата с винетна такса”, поясни Аврамова. Тя допълни, че Северната скоростна тангента ще бъде освободена от закупуването на винетка, но не и от тол такса, защото там минава транзитен трафик.

Министърът внесе яснота и за пътищата в населените места в страната, където също се изисква винетка за движение. Тя обясни, че за общините има два варианта – пътищата да станат общински или да сключат споразумения с АПИ.

„Това са републикански пътища извън урбанизираните участъци. В Стара Загора става въпрос за Околовръстен път с транзитен трафик. Там има алтернативни пътища, по които колите да се движат без винетка. От общината във Варна са подали искане пътят до гробищния парк да бъде без винетна такса. В Шумен имаше искане за един отдалечен квартал, който все пак е част от града. Препоръчано е на кмета да премести табелата на града“, каза Аврамова.

„Искам да успокоя всички граждани: не се подвеждайте по наличието на камери. Това не значи задължително, че ще бъдете глобени. В рамките на населените места, между табелите за начало и край, не се дължи винетна и тол такса”, категорична бе Аврамова. И допълни, че някои камери са поддържащи и следят само трафика.

По въпроса относно недоволството на превозвачите за тол системата, регионалният министър обяви, че тя ще заработи от 1 март, като вариантите за пътуване и плащане на таксата са три – с маршрутни карти, с GPS тракери и с бордови устройства.„Републиканската пътна мрежа трябва да има средства за поддръжка, ако искаме хубави пътища”, заключи Аврамова.