АПИ: Мантинелата не е причина за тежката катастрофа на „Тракия“

0
15
Снимка: фейсбук

Нека да не се правят внушения по темата, категорични са от агенцията

Мантинелата не е причина за катастрофата на АМ „Тракия“ в неделя, когато загинаха 5 човека, след като навлезе в насрещното платно на магистралата и се преобърна върху леки автомобили. Тази позиция изразиха председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски и инж. Иван Досев, член на УС на агенцията, пред медии тази сутрин.

Нека да не се правят внушения, че по-високият клас ограда там в случая би довел до различни щети, заяви Иван Досев.

Досегашната мантинела в участъка е била поставена през 1993 г. и към този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи, категорични бяха двамата. В момента там се поставя стоманена предпазна ограда, която е оразмерена да задържи автобус. Тази ограничителна система за пътища е най-разпространена по магистралите и тя се полага навсякъде, където няма опасности като надлези, бензиностанции или възможност за засягане на трети лица, пътуващи по друго направление. За такива места е предвиден най-високият клас мантинели, които се оразмеряват за удар от камион с тежест 38 тона, при ъгъл на удара 15 градуса и при скорост на движение 80 км/ч., съобщиха от Агнеция „Пътна инфраструктура“.

87% от магистралите са с подменени ограничителни системи. Това се прави предимно там, където се извършват ремонти или се възстановяват в следствие на удари от пътнотранспортни произшествия. Новите мантинели отговарят на последните нормативни изисквания, но участъците, които не отговарят на тях, не означава, че са опасни или че мантинелите не са отговаряли на последните нормативни изисквания при поставянето им.