ЕС и ЕП постигнаха предварителна сделка по спорната регулация
Европейските институции се споразумяха по два от най-спорните въпроси на пакета „Мобилност“, на които България се противопоставя. Става въпрос за връщането на камионите и условията за шофьорите им.
Според договорката машините ще трябва да се връщат в държавата, в която са регистрирани, на всеки 8 седмици, а шофьорите – на всеки 4. Освен това водачите няма да имат право да спят в кабините повече от 45 часа. В случай че се наложи, те трябва да отидат на хотел, който да се плати от работодателя им.
България е решена да сезира Съда на Европейския съюз, ако споразумението бъде окончателно утвърдено.
Ще настояваме за преразглеждане на споразумението за пакет „Мобилност”, заяви транспортният министър Росен Желязков на извънреден брифинг.
Връщането на камиона е непропорционална и дискриминационна мярка, както връщането на водача и хибридния модел. Това са моментите в пакет „Мобилност”, по които България ще настоява за преразглеждане.
Ще сезираме съда, съобщи Желязков.
Става дума за едно голямо противоречие. От една страна говорим за подобряване на Европа, за зелена мобилност, а действаме наопаки и увеличаваме вредните емисии, коментира още транспортният министър.