„Мерцедес“ остава най-продаваната луксозна марка в света и през 2019 г.

0
27
"Мерцедес" не изпуска лидерството от 2016 година.

БМВ на втора позиция, „Ауди“ – трети

Мерцедес“ остава най-продаваната луксозна марка автомобили в света с почти 2.34 млн. доставки за миналата година (+1.3%), се разбира от официалните отчети на компаниите в сектора, съобщава „Дневник“. БМВ е на втората позиция с близо 2.17 млн. продажби (+ 2%). „Ауди“ са трети с почти 1.85 млн. (+1.8%) реализации.

„Мерцедес“ не изпуска лидерството от 2016 година и отчита сериозен ръст на продажбите в Германия, Китай и САЩ основно заради нарасналото търсене на кросоувъри, като всяка трета сделка е с такъв модел. Като цяло за компанията това е девета поредна година на ръст на доставките на леки автомобили.

При БМВ също кросоувърите са в основата на растежа, като при тях търсенето нараства с 21% до 958 732 бройки. Това, което впечатлява, е ръстът от 25.4% на доставките на „Ролс-Ройс“, като през миналата година са купени 5152 автомобила от марката. Основната заслуга е на първия кросоувър на бранда – „Кулинан“, и специалните версии на различните модели с означение „Блек бедж“ (Black Badge). По региони най-сериозна нараства търсенето в Китай, Европа и САЩ.

Кросоувърите движат ръста на продажбите и при „Ауди“, като специално на тези в SUV-С сегмента скачат с над 46% заради добрият прием на Кю8 (Q8) и първия електрически модел на марката „И-трон“ (E-tron).

Междувременно силни продажби през миналата година и рекордни в историята си отчетоха още две луксозни марки. „Порше“ са доставили 280 800 коли до крайни клиенти (+10%). И тук търсенето на кросоувърите расте най-много, като продажбите на „Кайен“ са скочили с 29% до 92 055 бройки, а на „Макан“ с 16 на сто до 99 944 коли.


При луксозната марка на „Тойота“ – „Лексус“, продажбите скачат с 14.5% до рекордните 87 206 автомобила. Това е шеста поредна година на растеж. Ръстът през 2019 г. се обяснява с премиерата на новия компактен кросоувър UX, новия седан ES и обновената версия на RX. В микса на продажбите на „Лексус“ в Западна Европа вече преобладават почти изключително хибридни модели с дял от 96%. Средният дял в общоевропейските продажби е 67 на сто.