От 4 февруари в училище ще се връщат до 40% от класовете

0
28
Красимир Вълчев

Професионалният стрес пречи на работата на учителите, коментира министър Вълчев

Министър Вълчев настоя за по-добър психоклимат за учителите
В национален мащаб езиковите паралелки са повече, отколкото взети заедно математическите, природните, хуманитарните, изкуствата и всички останали без софтуерните науки, коментира заповедта си да се ограничат чуждоезиковите паралелки в област Пловдив министърът на образованието Красимир Вълчев на петъчния парламентарен контрол.

„36% от учениците са в езикови профили. Имаме още 11 останали профили. Едва 3% са в хуманитарни профили. Няма политика за намаляване на хуманитарни профили“, посочи Вълчев.

По думите му просветното ведомство търси едно сложно сечение между интересите на децата и колективния ни интерес.

„В интерес на децата е да им дадем повече възможности за развитие“, настоя Вълчев. Министърът обясни, че училищата имат възможност да избират три профила за обучение. Това позволявало на децата да се обучават в различни сфери, което пък им давало по-големи възможности за висше образование.

Относно работата на учителите Вълчев подчерта, професионалният стрес пречи на работата им. Това, което учителите посочвали най-често като проблеми, били административната тежест, отношението от децата и родителите и др.

„Следим със загриженост всяко едно число, свързано с епидемията и това ни дава аргументираното решение от 4 февруари да възстановим частично учебния процес в системата на средното образование от 5 до 12 клас с връщане в системата като присъствено обучение до 40% от класовете“, уточни по темата с присъственото обучение в системата на средното образование и здравният министър Костадин Ангелов. Той увери, че неговото ведомство заедно с Министерството на образованието ще съгласува обща програма, която да носи най-малко рискове за преподавателите, учениците, както и за българските граждани.