Няма ден или нощ да не живея с мисълта за катастрофата и хората, разкая се пред съда 30-годишната Цвета Таскова
4 години затвор е присъдата, която Софийският окръжен съд определи за 30-годишната Цвета Таскова, шофьорката, която удари и обърна автобус на „Тракия“. При катастрофата миналата пролет загинаха шестима души, а десетки бяха ранени.
Процесът се гледаше по съкратената съдебна процедура, тъй като тя призна вината си. Съдът постанови шест години затвор, които намали с една трета на четири години при първоначален общ режим. Както и забрана за Таскова да управлява моторно превозно средство. Тя е осъдена да заплати и разноските по делото, както и 20 хил. лв. за неимуществени вреди на брат на загинала жена при инцидента.
„Въпреки болката на близките и пострадалите се убедих, че подсъдимата не е карала безумно. Тя е един нормален шофьор“, заяви наблюдаващият прокурор Мирослав Ангелов и поиска минимално наказание за обвиняемата – условна присъда. Той подчерта, че тя не е осъждана, има висше образование и е оказала първа помощ на пострадалите.
„Още веднъж искам да изкажа съжаление, извинение и съболезнования към всички близки на жертвите и пострадалите. Някой от вас може да си каже: Какво толкова, тя е жива? Аз искам да кажа, че има разлика между жива и живееща. Няма нощ или ден аз да не живея с мисълта за катастрофата и за хората“, каза самата Таскова и поиска от съда да й бъде даден шанс.
Пред медиите адвокатът на Таскова – Николай Кокинов, коментира, че ще обжалва присъдата. По думите му прокуратурата е подходила обективно, като е поискала условна присъда. Според Кокинов е необосновано тежко ефективното наказание.
„Вътрешно убеден съм, че наказанието, макар и условно, щеше да постигне целите си“, допълни прокурорът. Той каза още, че хората трябва да си вземат поука и да бъдат по-толерантни на пътя.
От експертизите по делото стана ясно, че 29-годишната Цвета Таскова е изгубила контрол над автомобила си. Тръгнала първо наляво към мантинелата, след това рязко завила надясно към автобуса. После още веднъж опитала да коригира посоката, след което ударила рейса в предна лява гума. При сблъсъка едната гума на колата й се заклещила в предния калник на автобуса. Така той се наклонил настрани и се обърнал.
Технически неизправности на двете превозни средства не бяха открити. Произшествието провокира и дебат относно мярката за задължително ползване на колани от пътниците в автобусите.