Сезирани са всички държавни учреждения, до които Наталия Киселова има трудови и други отношения- Академия на МВР, СУ „Св. Климент Охридски“, министерство на правосъдието, Народно събрание и Президента
В серия от наши разкрития по темата с „великата“ преписвачка Наталия Киселова ви показахме как е копирала цели изречения, параграфи и страници от различни научни трудове, за да си напише книгата Политически права на българските граждани. София, Сиела, 2017 за своята доцентура. Това пишат в социалните мрежи от групата „Будни студенти“. Сигналът е входиран в СДВР на 20 септември т.г.
Ето какво допълват от там:
Поредна седмица няма нито звук като отговор от всички институции, които трябваше да се сезират и да вземат адекватни мерки за нейното плагиатство: най-вече Академия на МВР, СУ „Св. Климент Охридски“, където тя преподава.
Показахме ви нагледни примери за плагиатство като дори има процент на копиране от дипломни работи на студенти в двете учебни заведения.
Ние „Будните студенти“ решихме и входирахме питания по ЗДОИ до всички държавни учреждения, до които Наталия Киселова има трудови и други отношения. Изпратихме запитвания до Академия на МВР, СУ „Св. Климент Охридски“, министерство на правосъдието, Народно събрание на Република България и Президента.
Зададохме следните въпроси:
- В кои работни групи участва доц. д-р Наталия Василева Киселова, от кого е определена/назначена да участва в тези работни групи и на какво основание.
- Какви действия са предприети или ще бъдат предприети от Вашата институция спрямо доц. д-р Наталия Василева Киселова с оглед на изнесените в медиите данни и информация, будещи сериозни съмнения и обосновани предположения за извършени от нея престъпления против интелектуалната собственост по чл. 172а (интелектуално пиратство/контрафакция) и чл. 173 (плагиатство) от Наказателния кодекс във връзка с издадената през 2017 г. книга „Политически права на българските граждани“, въз основа на която тя е получила академичната длъжност „доцент“.
Припомняме, че Наталия Киселова е плагиатствала от следните научни произведения:
-„Медиите и демокрацията“ с автор Джон Кийн, издадена в София от издателство ЛИК през 1999 г., „Медиите в Европа“ с автори Милко Петров, Мария Попова и Мария Вазински, издадена във Велико Търново от издателство „Фабер“ през 2012 г.,
-„Въведение в Конституционното право“ с автор проф. д-р Евгени Танчев, издадена в София от издателство „Сиби“ през 2003 г. Проф. д-р Евгени Танчев е преподавател по Конституционно право в Софийски университет „Св. Климент Охридски“, бивш Председател на Конституционния съд на Република България и бивш ръководител на катедра „Конституционноправни науки“ в Юридическия факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски“,
– „Правна рамка и регулация на вестникарската дейност в България (1879–1947)“ с автор Тодор Панайотов, публикувана на уебсайта на Нов български университет (НБУ),
– онлайн изданието „Конституционноправни аспекти на свободата в медийната дейност“ с автор доц. д-р Райна Николова, публикувано на уебсайта на Нов български университет (НБУ), страници 1-16. Доц. д-р Райна Николова е преподавател по административно право и процес в Нов български университет,
– Доклад относно състоянието на правната среда за реализирането на референдуми в Република България (докладът е изготвен в изпълнение на проект „Strengthening Direct Democracy Legal Instruments through Bulgаrian-Swiss Partnership”. Проектът е реализиран от Българско сдружение за насърчаване на гражданската инициатива (с Председател Даниела Божинова – докторантка на проф. Евгений Дайнов в НБУ) в партньорство с Център за изследване на пряката демокрация – Арау, Швейцария и се финансира от Българо-швейцарската програма за сътрудничество),
-„Конституционни основи на института на предложенията, сигналите и жалбите“ – Маргарита Чешмеджиева, Доклад, Комисия по петициите (уебсайт на Европейския парламент).
Всички тези автори трябва да се чувстват силно засегнати, защото техният труд е ограбен, за да може една плагиатка да стане фалшив доцент. Всички те могат да си потърсят права и ние „Будни студенти“ ще направим всичко възможно да ги запознаем!
Следва продължение ….