Пътният експерт Диана Русинова: На софиянци им натресоха опасно и неефективно решение. Чудно ми е как столичната полиция се е съгласила и допуснала незаконосъобразен проект?

0
536
Безумията на "Патриарха". СНИМКА: ФЕЙСБУК

Хубаво е да обърнете внимание и как велосипедистите карат – с каска и светлоотразителна жилетка, докато в България авторите на идеята за тази безумна споделена спирка са същите, които с крякане и викане не допускат да задължим и нашите велосипедисти

Диана Русинова, фейсбук

Следя от няколко дни особено усиления спор по отношение на новата организация на движението по бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Витоша“ и ул. „Проф. Ф. Нансен“. Няма да коментирам на този етап начините на паркиране и другите странни неща в този проект, но днес ми попадна този спирков перон, който се явява продължение на велосипедната алея по бул. „Патриарх Евтимий“. Истината е, че на софиянци им се предлага решение, което тотално е отхвърлено още преди повече от 10 години в Лондон и преди 20 години в Холандия като опасно и неефективно.

Всъщност ни се предлагат „нововъведения“, които не само, че са отречени като остарели и неработещи, но са и твърде опасни за участниците в движението, най-вече за пешеходците чакащи обществения транспорт на спирковия перон (на спирката).

Освен всичко обаче, се оказва, че „новото“ и „модерно“ решение директно нарушава и изискванията въведени чрез Приложение № 9 към чл. 67 на Наредба № РД-02-20-2 от 20 декември 2017 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии.

Между другото това, че решението, което беше натресено на софиянци е неработещо, остаряло и неефективно, но и опасно, не е само мое мнение. Това мнение очевидно се споделя и от властите в Нидерландия и Великобритания, както и от редица други специалисти. Но пък в крайна сметка, така става, като чертаем организация на движението по картинки без да имаме елементарно понятие за правилата и нормите действащи в България. Просто ей така, на пук на всички, да си наложим нашето, защото сега ние сме силните на деня. Или общо взето това е резултатът когато графични дизайнери решат да се месят в организацията на движнеието.

Чудно ми е как СДВР Столична Полиция са се съгласили и са допуснали да съгласуват незаконосъобразен проект?

При примерите от Лондон, хубаво ще е да обърнете внимание и как велосипедистите карат – с каска и светлоотразителна жилетка, докато тук в България авторите на идеята за тази безумна споделена спирка са същите, които с крякане и викане не допускат да задължим и нашите велосипедисти да прилагат елементарна грижа за живота и здравето си.В коментарите ще намерите линк към доста добре аргументирана статия, защо предложението, които ни натресоха е повече от опасно.