Авторът на първоначалния проект имал договор с фирма за процент от доставките, стана ясно на делото срещу зам.-кмета Евгени Крусев
Съвет от 29 експерти решил да се подмени настилката и подложката под трамвайните релси на столичната улица „Граф Игнатиев”, стана ясно на делото срещу бившия зам.-кмет на София Евгени Крусев, което започна днес в Специалзирания съд. От четирима извикани свидетели се яви само един – инж. Румен Борисов, изготвил първоначалния идеен и технически проект за ремонта на улицата.
Крусев отговаря пред съда за ремонта на „Граф Игнатиев“ за щети малко под 1 милион лева. Обвинението е за длъжностно престъпление, което се наказва с 1 до 8 г. затвор. На днешното заседание Крусев отказа да дава обяснения и заяви, че ще направи това на по-късен етап. Делото ще продължи отново с разпити на свидетели на 9 октомври.
От показанията на свидетеля Борисов стана известно, че той е заложил в проекта си виброизолационната подложка на трамвайните релси да бъде полиуретанова. Разбрал обаче, че се готви тя да бъде сменена с друга, съставена от нарязана гума и 10% полиуретаново лепило, което щяло да бъде нарушение на Закона за обществените поръчки. След това предупредил кмета Йорданка Фандъкова, която казала на на Евгени Крусев да се спазва проекта. Борисов бил предвидил по-скъпите полиуретанови подложки, защото му било казано от общината, че парите нямали толкова значение, а трябвало да се прави най-доброто в света за момента.
Борисов си подал заявлението за отказ от работа по проекта, след като на специализиран съвет се взело решение подложката да бъде подменена, както и настилката да не бъде от десетсантиметрови павета, а от петсантиметрови плочки. След това е бил предложен и приет проект, който да замени неговия.
Крусев каза пред журналисти, че този съвет се състои от 29 експерти и той нямало как да се усъмни в компетентността им, решението им било единодушно.
Също така Борисов призна, че е имал договор с фирма, доставчик на материали, в който имало клауза той да получи процент, ако въпросната фирма бъде избрана по проекти за доставка, в които Борисов участва. Същата фирма доставила трамвайните релси за ул. „Граф Игнатиев“. Съдът задължи свидетеля да предостави договора.
Пред медиите адвокат Менко Менков, защитаващ Крусев, заяви, че ще помоли прокуратурата да разгледа допълнително това обстоятелство. По думите му заложеният материал за подложки не отговарял на изискванията заради открити подпочвени води, тъй като „пиел вода“ и „не отговаря на условията“. Било доказано от предишен обект при метрото в „Овча купел“ и било недопустимо да се приложи първоначалната подложка, защото щяла да се накъса и да се чува трамваят.
Инж. Румен Борисов посочи пред журналисти, че той „по-скоро“ не би сложил настоящата подложка на трамвайните релси. По думите му тя би свършила работа само ако е около 50 мм. Той отбеляза още, че сегашната подложка е с нива по-лоша от полиуретановата, която той бил заложил. По думите му са спестени около 300 хил. лв. от тези промени.