Кризата може да има положителен ефект върху увеличаване на дела на българските производители в тях, казват от Сдружението за модерна търговия
Всички големи търговски вериги за Великден ще продават само българско агнешко, обяви изпълнителният директор на Сдружението за модерна търговия Йордан Матеев пред NOVA.
Кризата с коронавируса удари всички сектори на икономиката, включително и земеделието. За да отговори на нуждите на земеделието, ресорното министерство реши да задължи големите вериги да отделят 50% от площта си за местни стоки. Това провокира задочен спор между държавата и търговците.
„Българското селско стопанство има много сериозни проблеми. Не можем да прехвърляме отговорността за тях на големите търговски обекти. Те се решават с държавни политики“, обясни Матеев.
„Търговските вериги са по-скоро партньори. Ние можем само да помагаме. 70% от рафтовете в големите търговски вериги са с български стоки. Кризата може да има положителен ефект върху увеличаване на дела на българските производители. Време е за солидарност и подкрепа на българското производство“, заяви той.
От името на големите вериги, директорът на Сдружението за модерна търговия призова потребителите да избират родното производство и да бъдат солидарни.