„Зелените“, на Сандов и Белев, с последен опит да блокират магистрала „Струма“

0
159
"Струма" ще я има въпреки Сандов и Белев.

Пускат неверни твърдения, че АПИ започва „незаконно“ строителство на аутобана

„Зелени“ активисти се опитват да блокират АМ „Струма“, разпространявайки неверни твърдения за АМ „Струма“ в социалните мрежи, съобщава сайтът „Еко Новини“.

Екологът Андрей Ковачев, който беше главен съветник на Борислав Сандов по време на мандата му като министър, публикува на фейсбук страницата си информация, че АПИ до дни започва незаконно строителство на АМ Струма през Кресненското дефиле, тъй като Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) на участъка е изтекла през октомври 2022 г. Невярно твърдение, което зелените се опитват да лансират вече една година, тъй като нямат други аргументи срещу проекта.

Министърът на околната среда и водите Росица Карамфилова, както и министърът на регионалното развитие Иван Шишков многократно потвърдиха, че ОВОС на участъка изтича на 23.05.2023 г. Причина за това е, че оценката, която е с валидност 5 години, е била обжалвана от зелените пред Върховния административен съд, а той се е произнесъл, отхвърляйки жалбите им, на 23.05.2018 г. От тази дата започва да тече 5-годишният срок на валидността на ОВОС.

Това е поредният опит на „зелените“ да разпространят това невярно твърдение, което бившият министър на околната среда и водите Борислав Сандов многократно лансираше по време на мандата си.

Сандов и неговите приближени – заместникът му в МОСВ Тома Белев, главният му съветник Андрей Ковачев и представителят на швейцарско-българската фондация „Биоразнообразие“ Петко Цветков са върли противници на АМ „Струма“. Те многократно блокираха изграждането на участъка от магистралата през Кресненското дефиле, лобирайки за изграждането на 14-километров тунел, а в последния си час като министър Борислав Сандов се опита да блокира изграждането й с незаконно и еднолично министерско решение. Върховният административен съд го отмени.

Служебният кабинет пък успя да придвижи процедурата по приемане на специфичните цели за опазване от Националния съвет по биологично разнообразие в двете зони по Натура, през които ще минава магистралата, което Сандов и неговият заместник Белев целенасочено спираха по време на мандата им в МОСВ.

Това бе и последната пречка пред изграждането на магистралата, която ще замести най-смъртоносната отсечка в цяла Европа.

Сега, като последен опит да блокират магистралата, зелени се опитват да създадат шум в обществото с неверни твърдения.