Той остава в ареста за причиняване на средни телесни повреди на двама души
Районната прокуратура в Ямбол е образувала досъдебно производство за катастрофата на автобус снощи на автомагистралата „Тракия“. Това съобщи районният прокурор на Ямбол Мина Грънчарова.
Обвинението е срещу 49-годишния шофьор, който е нарушил правилата за движение, като е загубил контрол над автобуса и е причинил по непредпазливост средни телесни повреди на двама души.
Шофьорът е задържан в ареста за 24 часа. Предстои да бъдат назначени технически експертизи за установяване на причините за инцидента. Багажът на всички пътници на автобуса се съхранява в областната дирекция на МВР в Ямбол.
Прокуратурата е установила, че автобусът се е преобърнал на дясната страна, разкъсани са мрежите на автомагистралата около 30 метра, от което е разбит резервоара на превозното средство и е изтекло дизеловото гориво. При катастрофата на петима пътници са нанесени леки телесни повреди.
Според държавното обвинение тахошайбата на автобуса е стара и не може да се установи точното движение и престой на превозното средство. Пробата за употреба на алкохол и наркотични вещества на шофьора е отрицателна. От прокуратурата съобщиха още, че според свидетелски показания водачът на автобуса е бил уморен и е възможно да е заспал, защото пътници са разговаряли с него и са му пускали музика, за да стои буден.
„Най-вероятно става въпрос за умора на водача и изгубване на контрол над моторното превозно средство“, предположи пред журналисти главният секретар на МВР главен комисар Младен Маринов.
„Най-вероятно съответните фирми трябва да вземат мерки да създадат така организация, че да осигурят достатъчна почивка на водача, тъй като те отговарят за много пътници и не можем да разчитаме само на щастливата случайност. Колегите работят, ще се предприемат тези мерки с фирмите”, каза професионалният ръководител на МВР. Маринов допълни, че е задължение на всяка фирма според разписаните законови разпоредби колко време трябва да управлява един водач, когато извършва професионална такава дейност.
„Естествено, тук компетентни са и органите на министерство на транспорта, но не всичко трябва да опира само до нашия контрол, а и на тези, които организират този бизнес и печелят от него. Фирмите имат законови разпоредби за своята работа“, добави главният секретар.