Газовият барон Сашо Дончев дарил на коалицията дивиденти от фирмата си
Над един милион евро са похарчили партиите „Да, България“ и „Продължаваме промяната“ и техните коалиции „Демократична България“ и ПП-ДБ за политическа реклама във фейсбук, съобщава „Труд“.
Това показва отчетът на библиотеката с реклами на компанията собственик на Facebook – Meta, който събира данните от 15.04.2019 г. насам, откогато информацията за бюджетите и подателите на реклами относно социални въпроси, избори или политика се обявяват публично в социалната мрежа (след скандала с “Кеймбридж аналитика” през 2018 г.).
Похарчените пари за политическа реклама във фейсбук от формациите в днешната коалиция ПП-ДБ:
– „Да, България“ – 377 143 евро
– „Продължаваме промяната“ – 324 878 евро
– „Демократична България“ – 160 869 евро
– ПП-ДБ – 75 175 евро
– Ивайло Мирчев – 59 172 евро
– „Демократична България“ за Христо Иванов – 57 048 евро
– Ивайло Мирчев за „Да, България“ – 39 750 евро
Общо 1 094 035 евро
Другите големи политически рекламодатели във фейсбук за България са Европейският парламент – 318 938 евро и Европейската комисия – 98 741 евро, „Има такъв народ“ – 125 471 евро и Слави Трифонов – 68 188 евро, ГЕРБ-СДС – 68 510 евро и др.
Рекордно по размер дарение за ПП-ДБ е направено в кампанията за парламентарните избори на 2 април. Сашо Дончев е дал на коалицията 500 000 лв. накуп. Като произход на 465 104.17 лв. от средствата в декларацията му е посочен дивидент от „Ди Ди Мениджмънт“ АД. За останалите пари е посочено, че са от присъдени обезщетения за морални вреди от медийни сайтове.