Групама“ ще плаща обезщетение на потърпевши от „София тур и Холидей“ с лимит до 175 хил. лв.

Изплащане на обезщетенията може да започне, след като се съберат всички искове на засегнатите клиенти на туроператора.

0
46
туризъм
Министерството на туризма

Застрахователят предостави в Министерството на туризма допълнително споразумение за по-голяма сума, сключено с дъщерно дружество

Групама“ предостави в Министерството на туризма допълнително споразумение към договора си с изпадналия в неплатежоспособност туроператор „София тур и Холидей“. Това съобщиха от министерството.

Информацията е постъпила днес и от нея става ясно, че лимитът по полицата не е 25 хил., а 175 хил. лв. Анексът е подписан през месец май с дъщерно дружество на застрахователя. До предоставянето на документа се стига след щателна проверка на застрахователната компания и проведена среща с министъра на туризма Николина Ангелкова ден по-рано.

Министерството уверява потърпевшите от некоректните действия на туроператора, че прави всичко възможно, за да защити интересите им, и следи стриктно за спазването на законите на страната. Към момента все още продължава получаването на искове в застрахователните компании „Алианц България“ и „Групама“, както и на жалби в Министерството на туризма. По тази причина точната бройка на потърпевшите и размерът на обезщетенията все още не е окончателно изяснен.

Припомняме, че на 19 декември туроператорът „София тур и Холидей“ обяви на сайта си, че прекратява дейност, след което Министерството на туризма извърши спешна проверка. Вчера министърът на туризма Николина Ангелкова проведе и среща с Орлин Пенев, изпълнителен директор на „Алианц България“ и Селин Болар, изпълнителен директор на „Групама“.

При разговорите и двамата заявиха категорично, че обезщетения ще бъдат изплащани на всички засегнати потребители от фалиралия туроператор. Всички страни посочиха, че той е изключително некоректен, защото не спазва ангажиментите си, предвидени в Закона за туризма. Според текстовете, когато туроператор обяви неплатежоспособност, е длъжен незабавно да изпрати информация до министерството и до застрахователните компании за това какви сключени договори има с клиенти и с какви контрагенти работи – турагенции, хотели, авиокомпании. В уведомлението от „София тур и Холидей“ няма информация какъв е броят на пострадалите клиенти и какъв е размерът на евентуалните щети.

Изплащане на обезщетенията може да започне, след като се съберат всички искове на засегнатите клиенти на туроператора.