Митовете за „изчезналите“ туристи от Българското Черноморие се оказаха силно преувеличени

0
2849
Снимка: архив

Откровените манипулации в социалните мрежи приличат на добре режисирана кампания

Двуседмична кампания за „изчезналите“ от Българското Черноморие туристи с откровено фалшиви новини тече от социалните мрежи през медиите. Как хората загърбили с краката си нашето море и отивали в Гърция.

Най-мощното оръжие на кампанията са снимки от пусти плажове като този на Слънчев бряг и такива на касови бележки за платени чадъри и шезлонги.

В социалните мрежи обаче има и други снимки от вчера и днес. От плажове пълни с туристи като Слънчев ден, Златна рибка, Приморско и други родни курорти. От тях се вижда че плажовете са пълни.

Плажът на курорта „Слънчев ден“.
Плажът на Приморско.

И „изчезналите“ туристи са на тях. Но фалшивите новини не се интересуват от тях. Откровените манипулации по темата започват да приличат на добре режисирана кампания. Интересно къде са „органите“?

Вчера бе направена манипулация, че на бургаският плаж се плащала такса „хавлия“ по 1,20 лева на човек. Лъжата бе опровергана от сайта „Флагман“. Ето какво написаха колегите:

Калната кампания срещу българския туризъм, която се вихри в последните няколко седмици, тази вечер достигна своя апогей. От около час различни сайтове от цялата страна гърмят, че на бургаски плаж се иска 1,20 лв., за да си опънеш хавлия на пясъка. Като доказателство се прилага касова бележка за 3,60 лв. Твърди се, че било „наглост” и „изключителен рекет”, и трима туристи били таксувани за опънатите си кърпи върху пясъка на Централния плаж в Бургас.

Фейкът с такса „хавлия“.

Фирмата, издала касовата бележка – „Бургас Бийч Сървисис”, е еднолична собственост на Иван Николов Иванов. Дружеството не само няма нищо общо с Централния плаж на Бургас, стопанисван от съвсем различна фирма, а и бизнесът му е позициониран на конкурентната ивица – Северния плаж на Бургас.

Бургас Бийч Сървисис” държи шезлонгите в района от „Сакса бийч” до „Тропикана”.

Удивен съм от случилото се. Тази касова бележка е издадена за наем на два шезлонга и чадър на наши клиенти тази сутрин. Вместо да се показва добрият пример и това, че чадърите и шезлонгите при нас са на символични цени, се води изключително грозна кампания срещу българския туризъм. Няма да го допуснем и ако се налага ще си търсим правата”, каза пред Флагман.бг Иван Николов Иванов.

На Северния плаж в Бургас тази година цените на плажните принадлежности са безпрецедентно ниски – по 1,20 лв. за чадър и 1,20 лв. за шезлонг.