Туроператорът „София тур и Холидей“ обяви фалит, спира да работи

Фирмата има валидна застраховка, с лимит на обезщетението от 450 000 лв

0
86
туризъм
Министерство на туризма.

Министерството на туризма иска информация какви ангажименти има дружеството към граждани за празниците

София тур и Холидей“ ЕООД обяви, че прекратява дейността си, съобщават от Министерството на туризма. „След като разплатихме стари задължения към партньори, изпадаме в несъстоятелност и не можем да изпълним предстоящите пътувания“, заявяват днес следобед в декларация от екипа на туроператора.

Спешна проверка на Министерството на туризма показа, че компанията има валидна застраховка „Отговорност на туроператора“, сключена само преди дни – на 11 декември 2017 г., със ЗАД „Алианц- България“. Тя влиза в сила от 00:00 часа на 12 декември 2017 г.

Предишната полица на туроператора е била с „Групама Застраховане“ ЕАД.

Екип от Министерството на туризма влиза в централния офис на дружеството в София. Експертите ще изискат пълна справка какви са поетите ангажименти от „София тур и Холидей“ към туристи за предстоящите празници и има ли продадени пакети за следващи периоди.

Министърът на туризма Николина Ангелкова настоява за спешна среща с управителите на туроператора и с представител на застрахователното дружество, за да се гарантират интересите на клиентите.

Според информация от самия туроператор покритието на застраховката им е за 1 000 000 лв. според подадената към Министерството на туризма информация за полицата, лимитът на обезщетението е за 450 000 лв.

В Министерството на туризма днес постъпи едно обаждане от клиентка, че от два-три дни на телефоните в офиса на туроператора не отговаря никой. Жената сигнализира за проблема минути преди на сайта на компанията да се появи съобщение, че прекратяват дейността си.

Министерството на туризма ще следи внимателно казуса, за да се увери, че туристите, чиято почивка се проваля преди празниците, ще бъдат обезщетени.

Според Закона за туризма клиентите на туроператор, прекратил дейността си, трябва да предявят претенции за понесени вреди до туроператора или пряко към застрахователната компания, представяйки документи от подписани договори и ваучери с туроператора, допълват от Министерство на туризма.