Колата на НСО, с която пътува Кирил Петков, се е движила със 150-160 км/ч, твърди експертът Ивайло Желязков

0
170
Снимка: БНТ

Преасфалтираният участък пречи да се проучи спирачният път, казва той

Загиналият шофьор при тежката катастрофа с кола на НСО на входа на Аксаково е нямал добра видимост заради пътни знаци и растителност, а специализираният автомобил се е движел с много над позволената скорост – 150-160 км/ч. Това са очевидните факти, за които красноречиво говорят и снимките с деформираните коли, коментира пред БНР експертът от Европейския център за транспортни политики Ивайло Желязков.

Според него до фаталния изход са довели високата скорост и тежестта на автомобила на НСО, която е два пъти над тази на автомобила на жертвата. Автомобилът на НСО – с товара и пътниците, тежи около 3 тона, а пострадалата кола, със собствено тегло 1200 кг, а с пасажерите – 1400 кг, посочи експертът. Той подчерта, че при скорост 60-80 км/ч вторият автомобил няма как да е смачкан до неузнаваемост.

Желязков изключва възможността загиналият да не е спрял на знак „Стоп“, но каза, че гумите на 30-годишната кола са били стари и колата се е завъртяла. Пострадалият 30-годишен автомобил няма вина, с изключение на това, че е лошо поддържан, смята пътният експерт.

Той коментира, че преасфалтираният участък ще попречи да се проучи спирачният път. Чисто нов износващ слой имаме, той е с различна абразивност, каза Желязков в отговор на въпрос дали това ще изиграе роля в разследването.

По думите му десетките запитани жители на района твърдят, че не са виждали неравности и дупки в този участък.

Ще оставим на компетентните органи да преценят защо точно след катастрофата на мястото, където е имало някакъв спирачен път, е асфалтирано, каза той.

До дни ще бъде готов подробен доклад на центъра за трагичния инцидент, в който живота си загуби 63-годишен мъж, а съпругата му пострада сериозно. Експертите в организацията са извършили всички необходими проучвания на мястото на инцидента, огледали са и автомобилите.