Депутатите приеха промени в Закона за движение по пътищата
Максималната скорост за движение по магистралите за автомобилите B категория да бъде намалена от 140 на 130 км/ч. Ще се измерва и средна скорост на движение чрез рамките на толсистемата. Докладите от този контрол ще съдържат снимка или видео от нарушението и ще се предоставят на МВР за издаване на наказателни постановления. С цел повишаване на безопасността ще се обособяват зони с максимална скорост 30 км в час.
Това са само част от промените в Закона за движение по пътищата, които депутатите приеха на първо четене. Проектите са 6 – на ГЕРБ-СДС, ПП-ДБ, един общ между ПП-ДБ, ГЕРБ-СДС и БСП-ОЛ, Министерският съвет с два и един на „Възраждане“. Депутатите обаче не приеха предложенията на хората на Костадин Костадинов.
Основното при промените, предложени от хората на Бойко Борисов, касае използването на камери, които са собственост на общините, за повишаване на пътната безопасност, които да засичат скоростта.
Проектът на Божидар Божанов и група народни представители предвижда отпадане на стикерите от предното стъкло, възможност за електронна регистрация на автомобил, напомняне за изтичащи документи, подобряване на режима на електронните фишове, както за уведомяване за тяхното издаване, така и за връчване на тези, които се крият. Издаването на електронни фишове да става автоматично без човешка намеса, освен ако системата не посочва, че има висока вероятност номерът да не бъде разпознат.
С цел натрупване на повече опит за управление на моторно превозно средство под надзор на отговорен възрастен със законопроекта се предлага възможност моторно превозното средство от категория В да се управлява от водач, навършил 17-годишна възраст, с придружител.
От „Възраждане“ искаха продажбата на отнетите автомобили да се случва по-бързо, защото в момента паркингите са препълнени.
Явор Божанков обясни, че предлаганите общи текстове от коалицията ПП-ДБ, ГЕРБ и БСП-ОЛ, целят да ограничат настъпването на негативни последствия за водачите преди тяхната вина да бъде доказана или отхвърлена по несъмнен начин. Това се предлага по повод неправомерно отнетите свидетелства заради фалшиво позитивни тестове за наркотици. Промените предвиждат още отнемането на свидетелството за управление на моторно превозно средство да бъде за 72 часа при кумулативно наличие на две предпоставки – водачът да премине медицинско изследване и да даде биологични проби за химико-токсикологично лабораторно изследване за установяване на употребата на наркотични вещества или техни аналози.
Последният законопроект, който депутатите приеха, е предложен отново от Министерския съвет, като с него се създава правомощие за Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ в качеството ѝ на контролен орган да спира пътните превозни средства от категории Т1b, Т2b, Т3b, Т4.1b, Т4.2b, Т4.3b за извършване на контролни проверки на пътя.
Накрая депутатите се обединиха около това, че между двете четения, трябва да се направят някои промени, за да стане този закон работещ.