
По думите на Йордан Вълчев участъкът е труден, защото включва тунели, виадукти и за първи път ще има пресичане на магистрали
Информацията, която се изнесе вчера, е малко неточна, защото цената е 3 млрд. лева, а не 3,5 млрд. Това е прогнозна цена, която не може да се надвишава. Предишната е била 2 млрд. с възможност за надвишаване. Съответно прогнозната цена тогава е надвишена с 68%. Тази цена не е била актуална, когато е започнал търгът. Затова сме преценили да направим сега по-точна преценка. Цената за участъка Бяла-Велико Търново е абсолютно съизмерима с другия участък, обясни в тв ефира инж. Йордан Вълчев, шеф на АПИ, по повод обвиненията на ПП-ДБ, че магистралата излиза много скъпо, или по 50 млн. лева на километър.
По думите на шефа на АПИ участъкът е труден, защото включва тунели, виадукти, за първи път ще има пресичане на магистрала с магистрала. Участъкът от Бяла до Русе средната цена е 20 млн. лева на километър, спечелена през 2020 г. на търг. А скокът в цената на инфлацията според НСИ в строителството е 108%. Затова от 20 млн. става 42 млн. за километър. Това не е най-скъпата магистрала в момента. Магистрала „Струма“ при Кресна е търгувана за 40 млн. на километър само за едното платно. А като сложим и другото платно, стават 80 млн. Много е тежък участъкът там“, обясни той.
От думите му стана ясно, че в края на 2030 г., трябва да е готов участъкът от Русе-Велико Търново. А в участъка при Бяла да започне строителството след 3 години. За момента парите са национално финансиране, ще може да се кандидатства и за европейски пари.
Даде и пример за Румъния, където са пуснали 3 търга, там цената не може да слезе под минимална, на километър е 55 млн., а най-скъпия търг е за 78 млн.