Шушумигата на Радев се кандидатира за кмет на Благоевград

0
680
Николай Шушков Снимка: МРРБ

Победа будет за нами, обяви червеният динозавър Лазар Причкапов, който води комитета на бившия служебен регионален зам.-министър Николай Шушков

Tribune.bg

Николай Шушков – бившият областен управител и бивш зам.-министър на регионалното развитие от служебния кабинет на Гълъб Донев, официално обяви, че влиза в надпреварата за местните избори. Той се кандидатира за кмет на Благоевград, издигнат като независим от Инициативен комитет начело с Лазар Причкапов.

„Инициативният комитет може да прерасне и в изборна коалиция, ако бъдем припознати от политически партии и патриотични движения“, обяви Шушков. От своя страна лидерът на Инициативния комитет заяви: „Кольо, посвещавай се на хората. Работи за Благоевград и неговите отрудени хора“, и завърши на руски „Победа будет за нами! Напред и нагоре“.

От месеци се говореше, че Румен Радев и тесният кръг около него са станали изключително активни за местните избори. Преди да бъде назначен за зам.-министър в министерството на Иван Шишков, Николай Шушков беше областен управител, назначен от служебните правителства на Румен Радев. Както Tribune писа през юни, Шушков има интересна биография, като доносник на ДС и един от шефовете на митниците, спечелил си прякора „Шушумигата“, за когото се говореше, че е участник в престъпна схема с митниците.

Шушумигата е една от емблематичните фигури с прякори в митниците,

като е бил директор на митницат „Югозападна“ по времето на Тройната коалиция, където е бил началник на съпруга на Корнелия Нинова. Шушков бе и главен герой в разсекретен доклад на Агенция „Митници“ за 2005-2006 г.

Инспекторатът хваща интересна тенденция през 2005-2006 г. От декември до февруари от Кулата потича истински „керван“ от тирове с китайски екобрикети (които са с ниска обявена цена и се облагат със символично мито), пътуващи през Гърция за България. Масираният внос се оформя главно в митницата на Илиянци, като прави впечатление, че по документи основният товар – твърдото гориво, е гарниран с малко дрехи и обувки.

Сверка с данните на гръцките власти разкрива, че същите камиони са били натоварени на пристанището в Солун само с дрехи и обувки, на пункта в Промахон също са преминали без никакви брикети.

Докладът описва и друга любопитна случка с внос на сланина от САЩ. На 31 декември 2004 г. 16 тира – хладилни контейнери, возещи 400 тона свинско сало на пловдивската фирма „Унитемп“, пристигат на Кулата и напират да стъпят в България буквално в последните часове на годината. Бързането не е случайно – от 1 януари 2005 г ставката за импорт на сланина се променя. По документи сланината трябва да бъде проверена от ветеринарния контрол в Пловдив и там да бъде оформен и вносът. Но фирмата бърза много и пише писмо до шефа на митница Кулата и до директора на митниците вносът да се оформи още на границата. Но писмото с молбата е заведено в първите дни на януари 2005 г., а документите сочат, че стоката все пак е била обработена на 31 декември – значи, без да е получено надлежно разрешение. Така обмитяването е извършено в старата година – при 0% мито, и е внесен само дължимият ДДС. От 1 януари митото за същата стока става 40%.

Докладът завършва с констатацията за организиран контрабанден внос на китайски стоки с участието на митнически служители от митнически пункт Кулата, но това не води до никакви последици за замесените служители.