Вдовицата Димитрина гневна и с нови въпроси
„Не става дума за пилотска грешка в никакъв случай. Вчера съобщих, че се провеждат две разследвания. Едното на военна полиция, което се стреми да установи фактите и обстоятелствата, а другото на прокуратурата, което търси вина. Аз боравя с данни на военна полиция, които са на мое подчинение – те вина не търсят и пилотска грешка не е тяхно заключение. Не е и мое заключение, не е и наше заключение“, заяви служебният военен министър Георги Панайотов пред бТВ във връзка с катастрофата в Черно море.
„Никой не си е помислял да стоварва вина на майор Терзиев. Предложил съм го за най-високата военна награда“, допълни Панайотов.
Още не установено защо движещата мишена, която е преследвал майор Терзиев, е падала по-бързо. Сред възможните причини, според Панайотов, е проблем с парашута ѝ, дори той да е бил възпламенен и затова да е падала по-бързо.
Следствието ще установи защо не е било прекратено учението, след като мишената е започнала да пада по-бързо и под определената височина. В тази ситуация учението е можело да бъде прекратена и от пилота, и от неговия командващ, отбеляза Панайотов.
Според Панайотов малко преди катастрофата Терзиев е летял на 1200 м височина. Движел се е вероятно с около 950 км./ч.
„Не съм пилот, но бях уверен от моите подчинени във ВВС, че не е критично ниска височина. 1200 м е една доста ниска височина и на това учение пределната височина е била 2000 м, но 1200 м е височина, от която пилотът може да се измъкне, може да вземе решение, но все пак става дума за непрогледна нощ и няма хоризонт. Тук идва ролята на тези, които го командват къде се намира над земята“, каза министърът.
Установен е бил контакт с производителя на МиГ-29, откъдето очакваме обратен отговор дали Русия или Украйна е производител на точно тази черна кутия, допълни Панайотов.
Кой беше този „болен мозък“, който реши да провежда такова мащабно, съвместно учение, попита съпругата на майор Терзиев
Вчера Димитрина Попова – съпругата на майор Терзиев, попита кой е допуснал да участват нашите пилоти в това учение без нужната подготовка:
Кой беше този „болен мозък“, който реши да провежда такова мащабно, съвместно учение само на база изготвени документи, без да си подготви подчинените и каква беше крайната цел, че при този смъртен случай не ни става ясно? И защо два дни преди Шабла-2021 се „тупаме по гърдите“, а два дни след инцидента се скатаваме в „миши дупки“ и се крием зад разследването?, попита тя на страницата си в социалната мрежа.