„Реформаторите-изчегъртвачи“ сякаш са събирани с конкурс по тъпота и некадърност
Стефан Ташев
На един коалиционен съвет Асен Василев ми каза следното: Да не ти пука за хората, важното е маркетингът. Това разказва в интервю за някакъв подкаст депутатът от ИТН Станислав Балабанов, който си спомня за „славното време“ на управление на четворната коалиция с кабинета на Кирил Петков преди година.
Не знам дали Асен Василев е казал такива думи, най-вероятно да, ако си спомним за призива му „Да го д….т бедните“, докато управляваше. Но благодарение на Василев като финансов министър в два кабинета държавата е пред фалит. Спомнете си интервюто на бившия му датски съдружник, който заяви, че Асен е измамник, но много, много умен.
Но да се върнем на маркетинга. Всъщност скакалците от „промяната“, налазили и почти унищожили държавата за 8 месеца управление, са точно това – маркетингов продукт. Едно нищо, но с луксозна опаковка. Харвард, майна. Младите, умни и красиви, които „са жертвали охолния си живот на Запад и са дошли да ни оправят“. Е, оправиха ни.
Хора без ден трудов стаж, тук визирам освен Стою, Гюро, Крум Зарков, още Христо Иванов, заработил първите две години за пенсия като министър, Калинката, Божанов, Христо Депутата, Настимир, Бачийски и още знайни и незнайни герои на „промяната“. Накичени с някакви чуждоземни дипломи, сякаш в България няма образование, с огромни претенции, но с никакви реални възможности.
Това лъсна при управлението на Кирил Петков, в което една стажантка в адвокатска кантора командваше държавата, само защото пипаше „парапета“ на премиера, лъсна и тези дни на преговорите с ГЕРБ.
Пълна политическа некадърност, некомпетентност, без визия, без стратегия за развитието на България. Без подготвени кадри, Стою с година и половина юридически стаж ще става шеф на правната комисия. И без идеи какво да правят. Единият, Гюро, вика само без кадри на ГЕРБ ще управляваме, цяла България нази гледа и чака, другият, Денков, вика точно обратното – нямаме имена на министри, нямаме кадри, нямаме и идея какво ще правим.
Това доказва само едно, че „промяната“ бе натрапена на България от определени сили извън страната, с една-единствена цел – разрушаване на държавата, успяха почти на 90%, разбиване на политическата система, тук успеваемостта е 100% и преобръщане на геополитическата ни ориентация, което вече се случва тихомълком. „Евроатлантизмът“ на пепетата също е маркетинг.
Унищожаване на икономиката и единствения печеливш отрасъл в България – енергетиката.
Предаване на цялата власт в ръцете на жадния за нея некадърник Румен Радев: С вас сме, г-н Президент. Тези празни хора, опаковани красиво от медиите едва ли не като гении, свършиха работата на господарите си и вероятно са били съответно и поощрени солидно за това. След което те вече не са нужни. Като рекламирани солидно стоки в магазин с лъскава опаковка, на които обаче им е изтекъл срокът на годност. Само, че те не го разбират и продължават да се перчат – самопредлагат се за министри и вицепремиери.
Приличат на мъжки пауни, които по време на любовния период се пъчат с перата си и се надуват с рекламна цел, за да привлекат женски. А вътре нищо. Но и животът на пауна е до време, все се намира някой да му оскубе перата и да се закичи с тях. У хората остава усещането, че „реформаторите-изчегъртвачи“ са събрани с конкурс по тъпота и некадърност.
Пепетата живеят в някакъв измислен свят, в който се виждат минимум вицепремиери, без да схващат изобщо къде се намират. Да предлагаш Кирил Петков за вицепремиер по сигурността е виц, анекдот някакъв. Човекът нарушил Конституцията с фалшива декларация за гражданство, човекът нарушил поне три закона, НК и НПК при ареста на Борисов, човекът, който лъже безобразно и така се е омотал, че не можеш да разбереш кога говори истината.
Кандидатурата на Атанас Атанасов-Гнома за вътрешен министър няма смисъл да се коментира. Тя, тази на Петков и Василев, показват само, че „младите, умни и красиви“ не знаят изобщо къде се намират. Може би заедно с Наско Културата летят по някакви бели магистрали към Млечния път. А може просто пиците с кристали да не са толкова качествени, както когато бяха на власт.
Лъскавата опаковка вече е отворена, вътре няма нищо, но маркетинговите специалисти на „промяната“, не визирам Зайо, заедно с медийния слугинаж, продължават да ни пробутват още от същото, като в някакъв тъп и втръснал „телешоп“, промотиран от 14 до 16 часа всеки ден.
Те си мислят, че ако сто пъти кажеш една лъжа, тя става истина. Например как Асен Василев и „промяната“ вдигнали толкова много пенсиите, че хората не знаят за какво да си харчат парите. Това работи донякъде, но след като си видиш пенсията и това, което можеш да си купиш с нея преди и сега – не работи.
Щедрото раздаване на пари, което бе изядено от предизвиканата от тях инфлация, компенсирано с тегленето на заеми, ни докара дотук. Управлението на „промяната“ приличаше много на квартален алкохолик, който тегли бързи кредити, харчи парите за ядене и пиене, но сутринта в махмурлука се сеща, че това трябва да се връща, а няма как. И идват едни другари да го бият, за да се издължи.
През годините българинът е доказал, че бързо се пали и лъже заради рекламите на разни неща с лъскава опаковка. Като почнем от финансовите пирамиди през 90-те години на миналия век и свършим до „лотарията на Бат Васко“. Доказа го и с гласуването за „промяната“. Получи скъпа кутия шоколадови бонбони, но като отвори станиола, вътре нямаше нищо.
Но шарлатаните му предлагат още и още от същата празна кутия, вадят му зайчета от цилиндри и го карат да настъпва една мотика няколко пъти. Искрено се надявам да си е взел поука, защото многото удари по главата все пак болят.