Смених ръководството на БДЖ заради безхаберието, казва министърът
„Със 70 години закъснява развитието и реформата в БДЖ. Хората не заслужават това отношение. Нека от днес да ни светва червената сигнална лампа, че това не може да продължава и не бива да позволяваме това да се случва. Визията ми е стартиране на модернизацията отсега“, заяви пред Нова телевизия министърът на транспорта Георги Гвоздейков.
„Смених ръководството на БДЖ заради резултатите и безхаберието. Някой в България не си върши работата. Европа ни показва, че не можем да се справим с такива проекти. В историята на Министерството на транспорта може би за първи път влиза европейската прокуратура. Предполагам, че и на тях им е дошло до гуша да се наливат милиарди и насреща да няма нищо“, каза министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков. Миналата седмица от Европейската прокуратура съобщиха, че са започнали проверки на два проекта за обновяване на железопътна инфраструктура. Първият е за участък между градовете Костенец и Септември по линията София – Пловдив, а вторият – за модернизация на жп отсечката между Оризово и Михайлово.
Възложител е НКЖИ, а изпълнителите са фирми, които създават консорциуми, защото не отговарят на изискванията. Някои от участниците фалират и възлагат дейности на подизпълнители.
„Неофициално знам, че възлагането е на фирми, които създават консорциуми, защото не отговарят на изискванията. По-нататък някои от участниците в консорциума фалират, започват да се прехвърлят отговорности, възлагат се дейности на подизпълнители. Резултатът е похарчени милиарди и насреща няма нищо направено“, обясни Георги Гвоздейков.
Според него до края на 2026 г. планът е да приключат всички инфраструктурни проекти, така че жп транспортът да е по-бърз.
По думите му подвижният състав трябва да се движи с максимална скорост. „Това ще позволи разстоянието София – Пловдив да може да се изминава за един час. Дистанцията от София до Бургас трябва да бъде изминато от 3,5 часа максимум. При максимална скорост 160 км/ч това е, което може да се направи и ще бъде успех. Ландшафтът може би не позволява по-висока скорост, подобряваме старите трасета. Където в момента се извършва ремонт ограничението е 30 км/ч. Не търпя такова безхаберие и съм поел инициатива да започнем да подобряваме комфорта. Така че сме изпратили писма до доставчиците на подвижен състав, за да осигурят такъв дори и втора употреба, който е сравнително ново поколение, за да модернизираме наличния“, обясни Гвоздейков./Tribune.bg