Министърът на транспорта призова хората да отидат 10 дни по-рано до пункта за технически преглед, а преди това да преминат през сервиз
Няма хаос с годишните технически прегледи, категоричен беше министърът на транспорта Георги Гвоздейков, който се запозна на място с работата на новата система за контрол на пунктовете за годишни технически прегледи в автосервиз в столицата.
Работната група ще увеличи от 14 до 30 дни срока, в който автомобилите да имат време да отстранят проблемите. По думите му от една страна те са некачествено гориво, а от друга – лоша поддръжка на колите.
„Заработи система за качество и игнорирахме човешкия фактор, както и възможността манипулацията на данни да се въвежда ръчно“, отбеляза министърът.
„Данните от всеки един уред се предават директно в системата, която пристига в „Автомобилна администрация“. Тук корупция няма как да има. Тук говорим вече за контрол и управление на качеството – и това е видно от данните“, категоричен е той и отбеляза, че друга кола не може да се закачи, тъй като има видеонаблюдение, което също е в реално време.
От днес съм издал заповед за назначаване на работна група, за която съм дал срок от 5 дни да направи предложение за промени.
В петък очаквам доклад, който да одобря. Ще видим какви са възможностите за къс период на обнародване“, каза още той.
Министърът на транспорта призова хората да отидат 10 дни по-рано до пункта за технически преглед, а преди това да преминат през сервиз, където да бъде проверено общото техническо състояние на автомобила, за да бъде информиран самият собственик какво предстои, какви забележки има по автомобила, какви нередности има.
Данни във връзка с некачественото гориво, той обясни, че няма, но в качеството си на професионалист и като потребител Гвоздейков препоръча: „Не си купувайте евтини горива, а си купувайте горива от нормални бензиностанции, от вериги, които са обществено познаваеми на всички, тъй като има риск в по-малки бензиностанции – без да обиждам никой, да има поводи за некачествени горива. Препоръчвам на хората да не пестят пари от гориво, защото по този начин рискуват да си навлекат проблеми с двигателите и с автомобила.“
Транспортният министър коментира и темата за проблемите в БДЖ.
„Държа да бъде представена ясна стратегия оттук нататък как развиваме железопътния транспорт, а не просто да отчитаме някакъв вид дейност като най-обикновени държавни служители. Този транспорт има огромен приоритет и огромно развитие оттук нататък и няма как технологиите в света и еволюцията да е на такова ниво, а ние да стоим светлинни години назад. Доста възможности сме пропуснали във времето България да има модерен железопътен транспорт“, подчерта той, като заяви, че трябва да се навакса много и това трябва да бъде приоритет не само на министерството, но и на всички политици, обществени организации, на всички институции.
Гвоздейков заключи, че до средата на септември се надява да бъдат подписани всички договори и България да има между 70 и 80 чисто нови влака.