„Зеленият“ рекет, който системно спъва инфраструктурното развитие на България, трябва да спре

0
364
Огнян Минчев

Интересно, защо „зелените“ адвокатстват ентусиазирано за тунел от 14 км. под Кресна, в една от основните земетръсни зони в България, но отхвърлят тунел от 3-4 км. под Шипка?

Огнян Минчев, фейсбук

„Зеленият“ рекет, който системно спъва инфраструктурното развитие на България трябва да спре. Политически тези хора представляват един процент – 1% от гласоподавателите в страната. Щетите, които нанасят са драматично високи. Заради тях вече десетилетия се бави магистралният път през Кресненското дефиле, който трябва да бъде част от основния път от България за централна Европа.

Аргументът – биоразнообразие, което ще бъде застрашено. Всъщност пътят там съществува от десетилетия – двупосочен, опасен, причиняващ много пътни инциденти и жертви. Ако бъде обърнат в едната посока (другата се изнася в планината на изток) ще бъде по-добре за всички – и за хората, и за животните. Само за рекетьорите няма да бъде добре.

Българските планини – първо Витоша, след това и останалите – са пълни с автомобили и полуразбити пътища защото нормалното строителство на лифрове и съпътстващи съоръжения е блокирано от „зелените“. Всеки, който е бил в Алпите – Австрия, Швейцария, Франция – знае как се съвместява високопланинската природа с лифтовите съоръжения и ски пистите. У нас рекетът е безмилостен и незаобиколим – под претекст „да се борим с олигарсите“. Хайде да се преборим с олигарсите – нека държавата, както и общините вземат проектите за развитие в свои ръце, като своя собственост. Защото една шепа хора рекетират цялото общество.

Тунелът под Шипка е ключово съоръжение за свързаността на северна и южна България. Всеки, който е преминавал старопланински проход знае какви усилия изисква това – особено за тежките камиони, които ползват няколкото планински прохода системно по пътя си от Близкия изток за Европа. Сега „зеленият“ рекет блокира тунела под Шипка. Ако тръгне и проектът за тунел под Петрохан – ще блокират и него, без съмнение. Интересно, защо „зелените“ адвокатстват ентусиазирано за тунел от 14 км. под Кресна, в една от основните земетръсни зони в България, но отхвърлят тунел от 3-4 км. под Шипка? Сигурно е въпрос на мно-о-го специална „зелена експертиза“… Или на много арогантна корупционна амбиция…

България е изключително инертно и аморфно общество. Да организираш българи в значима група за натиск по важен обществен проблем е традиционно по трудно отколкото на повечето други места в Европа. Затова малки, но добре организирани групи по интереси могат с лекота да ни „обърнат с хастара нагоре“, стига да решат да го направят. Добър пример за такава група са 25-30 семйства с произход от милиционерския генералитет, които заграбиха България и я притежават като ненаситна и арогантна олигархия. Енергийната олигархия – сложила България под контрола на по-голямата руска олигархия, строителната олигархия – превърнала в джунгли българските градове …

Примерите могат да продължат. Не се притеснявам да прибавя към списъка групата за „зелен“ – „екологичен“ рекет, която спъва българската модернизация и национално развитие, гордо декламирайки „европейски директиви“… Време е българите да се вземат в ръце.