Вълчев. Ако имаме 2-3 седмици накрая, няма нужда от удължаване на учебната година

0
17
Красимир Вълчев Снимка: Канал 3

Голяма част от часовете от учебния план в момента се провеждат успешно в електронна среда, твърди министърът

Вариантите за приключването на учебната година все още са няколко, каза пред БНР министърът на образованието Красимир Вълчев. Удължаването на учебната година не е неизбежно, зависи колко ще продължат мерките, подчерта той. „Ако имаме 2-3 седмици накрая, няма нужда от удължаване. Някъде може би ще трябва повече часове да се вземат – например практики в професионалните гимназии.”

„Едно е да възстановим в началото, друго – в края на май, трето – юни месец. Най-вероятно ще бъдат отложени част от изпитите – тези, които са по-рано, при възстановяване през май месец, дори в края на април”, очерта възможното развитие на ситуацията Красимир Вълчев.

Голяма част от часовете от учебния план в момента се провеждат успешно в електронна среда, но има такива, които не могат да се проведат. „Ще трябват на някои 5, на други – 10 или 15 дни за приключване на учебната година. Необходими са няколко дни за оценяване – годишно, срочно”, уточни просветният министър.
По данни на МОН 90% от учениците са обхванати от дистанционното обучение, както и 96 на сто от училищата.

„В момента не се поставят оценки. Учителите си отбелязват активността, ангажираността на учениците, това дали се справили с проекти, което ще се отрази по-нататък на оценяването им. Това мисля, че е разумното. Все пак всички скочихме в ситуация, се озовахме в ситуация, която беше неочаквана, непредвидена. Трябваше дозирано да направим крачките, в това число и с оценяването”, коментира просветният министър.

Всички излязоха извън коловоза, в който обикновено работят, посочи Вълчев.

Относно призива на работодателите в системата на просветата за отлагане на изпити министърът на образованието заяви:

„Възможни са всякакви варианти. Наистина по-трудно е да отменим изпитите след 7 клас, тъй като те са свързани с оценяване. Към настоящия момент нямаме такова решение. Не мислим, че оценяването след 4 и 10 клас трябва да предизвиква тревоги, много повече, отколкото едно вътрешно оценяване, контролна или класна работа от гледна точка на ученика. Има едно напрежение в учителите, че те ще бъдат държани отговорни за по-ниските резултати. Не, няма да бъдат държани отговорни.”

При всички случаи ще има съгласувано решение на европейско равнище как да се развие кандидатстването във висшите училища, допълни Красимир Вълчев.