За пет години американските туристи у нас са се увеличили с 30%, сочат данни на ведомството
В търсене на начини за по-активно присъствие на американския пазар Министерствотона туризма планира да заложи на съвременни онлайн комуникационни канали като Facebook, YouTube, Twitter и Instagram. Планира се да се стартира интегрирана рекламна и дигитална кампания в САЩ, включително чрез организиране на журналистически турове, посещения на блогъри, влогъри, инфлуенсъри.
Дигитализацията на сектора е една от основните цели на Министерството на туризма, стана ясно още по време на среща на министъра на туризма Николина Ангелкова и посланика на САЩ в България Херо Мустафа. Доказателство е въведената от туристическата администрация лицева идентификация при предоставяне на административни услуги, което може да се осъществи от всяка точка на света за броени минути.
Американските туристи в България са се увеличили с 30% за периода от 2014 г. до 2019 г. Пазарът в САЩ е сред водещите 20 в класацията за чуждестранни посещения у нас. За периода януари-ноември 2019 г. тук са дошли над 101 хил. американски туристи, което е увеличение с 8.5% в сравнение със същия интервал на 2018 г.
България е известна сред гостите от САЩ като дестинация за културен, природен и екотуризъм. Министерство на туризма има амбицията да привлича посетители отвъд Океана, като им представи възможностите на страната за целогодишни пътешествия – културно-исторически турове, балнео- и СПА услуги, голф туризъм, кулинарно-винени дегустации и пр. Трети сме в Европа по брой разкрити артефакти и втори по богатство от минерални извори – над 1600, посочва още министър Ангелкова.
Пред посланика тя изтъкна още усилията за намаляване на административната тежест, така че да се създадат условия за бизнес и привличане на инвеститори.
През май 2019 г. съвместно с посолството на САЩ Министерството на туризма организира първия у нас форум за туризъм България-САЩ. Бихме искали да надградим тези инициативи, като организираме инвестиционни турове. Страната ни предлага благоприятни условия за инвестиции в сектора. Световноизвестни марки в хотелиерството като Hyatt, Marriot вече стъпиха тук. Според министерството големите делови форуми, които то инициира, насърчават този интерес.
През 2019 г. организирахме международна конференция за устойчиви инвестиции в туризма в курорта Слънчев бряг с над 300 участници. Предстои през месец май тази година да се проведе второто му издание и ще се радвам да присъствате на него, отправи покана министър Ангелкова към посланика на САЩ.
Това ще е продължение на партньорските и маркетинговите стъпки, които реализираме за по-активното присъствие на България на американския пазар. През 2017 г. стартира маркетингова кампания в САЩ – на дигитални екрани, превозни средства и локации във Вашингтон, окръг Колумбия, Лос Анджелис, Калифорния, Филаделфия, Пенсилвания, Бостън, Масачузетс. Тази година ведомството ще стартира интегрирана рекламна и дигитална кампания, насочена отново към САЩ.