Застрахователите са готови да платят спешно на клиентите на „Астрал холидейз“

0
7
туризма
Николина Ангелкова

Около 250 човека са засегнати от фалита на компанията

Застрахователят на фалиралия туроператор „Астрал холидейз“ – „Уника“, е готов да се разплати спешно с клиентите, на които предстои пътуване в близките дни. Това съобщиха изпълнителните директори на туроператора Христо Гълбачев и на „Уника“ Николай Генчев. Пресконференцията беше свикана спешно в Министерството на туризма, след като дружеството обяви, че ще поиска обявяване в несъстоятелност след фалита на британския „Томас Кук“.

Застраховката на „Астрал холидейз“ е за 700 хил. лв., а очакваните претенции са за 350 хил. лв. 51 души са в чужбина в момента, и около 200 туристи имат предплатени почивки в следващите дни.

Клиентите могат да кандидатстват за обезщетение чрез сайта на „Уника“, чрез единния й телефон, както и в офисите на застрахователя и на „Астрал холидейз“, казаха двамата директори. По думите на Гълбачев компанията се е разплатила за всички чартъри, почивки и трансфери, осъществени досега, както и за екскурзиите, които са планирани за утре. За следващите дни клиентите ще си получат парите, за да могат да заминат, а офисите на дружеството ще им оказват съдействие. Ако не бяхме го направили, щетата щеше да надхвърли 1 млн. лв. в края на летния сезон и 2 млн. – в началото му, коментира изпълнителният директор на туроператора.

Виждате че адекватно се предприемат действия от всички страни, спазвайки Закона за туризма, ще окажем пълно съдействие на всички клиенти на „Астрал холидейз“ и „Уника“, за да може всеки да прецени дали да реализира своята почивка или да получи сумата, която е платил“, увери министър Николина Ангелкова. Тя благодари на застрахователя, че е готов да не изчаква 15-дневния срок, който законът му дава за изплащането на обезщетенията. В отговор на въпрос тя каза, че министерството няма информация други туроператори да са в затруднено финансово състояние.