Шефът на АПИ: 151 км около София ще са без винетка – поддържането им струва 8 млн. лв. годишно

0
303
Шефът на АПИ Георги Терзийски Снимка: БНР

Говорих с кметовете на Бистрица, Панчарево и Банкя, за да успокоят хората, че няма да бъдат глобявани, каза Георги Терзийски

151 км са пътните участъци около София, за които Столичната община предлага да бъдат освободени от винетна такса. Поддържането им за последните 5 години струва над 40 млн. лв., или около 8 млн. лв. годишно. Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ Георги Терзийски пред бТВ.

Той съобщи, че вчера Столичната община официално е депозирала в АПИ искането си за участъците около София, които да бъдат извадени от списъка на републиканските пътища, за които се събира такса за ползване на пътната инфраструктура – винетна такса, срещу ангажимента да поеме разходите за поддържането на тези участъци. Георги Терзийски подчерта, че поддържането на републиканските пътища струва пари и АПИ изразходва немалко средства за това.

Той заяви, че на 151 км пътни участъци около София от 17 февруари, от когато започна контрола и чрез камерите на тол системата, до момента не е генериран нито един електронен фиш и нито един шофьор не е глобен. Терзийски уточни, че камерите имат различен режим на работа – за тол, за тол и винетка или само за проследяване на трафика.

Шефът на АПИ посочи още, че вчера е провел срещи и телефонни разговори с кметове на населени места, чиито участъци са уточнени от Столичната община, за това, че няма да подлежат на винетна такса. Говорих с кметовете на Бистрица, Панчарево и Банкя, за да успокоят хората, че няма да бъдат глобявани, каза още той.

Още в началото на 2019 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ е предоставила възможност на всички 265 общини, не само на Столична община, да заявят своите желания кои участъци от републиканската пътна мрежа на тяхна територия да бъдат освободени от винетни такси, но след като те поемат разходите за поддържането им, припомни Терзийски. Получихме искания от няколко общини за прекласиране на пътищата от републикански в общински, които са разгледани от Пътната агенция, посочи той. АПИ винаги е откликвала на заявленията на общините, този процес е двустранен – агенцията сама не може да реши кои участъци да бъдат извадени от списъка за винетни такси, каза още Терзийски.