550 хил. българи са посетили Черноморието през лятото

0
11
Снимка: Министерство на туризма

Ще разчитаме българите да изберат зимните курорти и да подкрепят сектора в следващите месеци, казва министърът на туризма Марияна Николова

 

Близо 550 хил. са българите, посетили черноморските ни курорти през лятото, и това е безспорен успех, който се дължи на професионализма на бизнеса и стриктното спазване на противоепидемичните мерки. Това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова на работна среща с представители на Сдружение „Рафаел-инфо-култура&туризъм“ – Бургас, съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма.

В нея участваха Валентин Атанасов, изпълнителен директор, и Злати Ковачева, председател на организацията. Министър Николова поздрави събеседниците си за положените усилия от членовете на сдружението през летния сезон, белязан от изключително тежката световна криза от COVID-19.

„Редица представители на бизнеса продължиха да работят и проявиха гъвкавост въпреки предизвикателствата. В някои курортни зони по Южното Черноморие дори бяха регистрирани 20 на сто ръст на туристи“, посочи вицепремиерът.

В Световния ден на туризма Марияна Николова благодари на българите, избрали да почиват у нас

Тя обърна внимание на факта, че много българи избраха да почиват у нас въпреки пандемичната обстановка. Над 2,5 млн. наши сънародници са пътували в България от началото на годината, а чуждестранните туристи са около 1,1 млн.

„Ще разчитаме българите да изберат зимните курорти и да подкрепят сектора в следващите месеци, както и да подготвят по-добър летен сезон 2021 г. България трябва да се утвърди като целогодишна дестинация, която предлага не само море и ски ваканции, но и много интересни маршрути за балнео-, СПА, културно-исторически, зелен планински, гурме и други видове туризъм“, подчерта още министърът.

Тя приветства идеята на сдружението да се създаде професионално предаване за туризъм, което ще се реализира във видеоплатформа и ще обхваща теми от цялата страна.

Според представителите на сдружението България отдавна е дестинация за четири сезона, но светът все още няма достатъчно информация за това. Рекламата трябва да е комплексна и да се насочи към конкретните райони.

Организацията работи и по други проекти за промотиране на страната, сред които и “Странджански села”.