7 фирми – китайска, турски и български, са кандидати за строежа на тунела под Шипка

0
42
Снимка: АПИ

Индикативната стойност на поръчката е 267 225 010 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 3,5 г.

Седем са отворените оферти в тръжната процедура за избор на строител на тунела под Шипка, съобщи пресцентърът на Агенцията „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Кандидати са китайска, турски и български фирми.

Обществената поръчка за проектиране и строителство предвижда изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път Габрово – Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки – съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 армирани насипа, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Индикативната стойност на поръчката е 267 225 010 лв. без ДДС.

Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната – в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара. Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1280 календарни дни, или близо 3, 5 години. Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг, и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България.

Основните транспортни направления, които ще обслужва, са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа), и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Предвижда се проектът „Проектиране и строителство на обект: „Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка“ да бъде предложен за финансиране от бъдещата оперативна програма „Транспортна свързаност“ (2021-2027).