За последния премиер – това, че си завършил магистърска програма в един от най-добрите университети в света, далеч не е атестат за това, че си умен човек, коментира деканът на ЮФ в СУ
„Не харесваме, не харесваме Борисов, но, в крайна сметка, оказва се, че Борисов не харчи толкова много. Виждате ли колко е абсурдно? А тези, които казваха, че Борисов е такъв и онакъв, за шест месеца опаткаха страхотно нещо“, заяви пред БНР бившият министър на образованието в кабинета на Сергей Станишев (2005-2009 г.) проф. Даниел Вълчев. Той бе в тясното ръководство на НДСВ, която бе част от тройната коалиция. В момента е декан на Юридическия факултет на Софийския университет.
Той продължи с коментар за образованието в престижни университети: „Трябва да имаме предвид, че, както и се оказа – с извинение за това, което ще кажа – с последния ни министър-председател, това, че си завършил магистърска програма в един от най-добрите университети в света, далеч не е атестат за това, че си умен човек. Това първо.
Второ, политиката не е въпрос само на интелект. Политиката от моя гледна точка е въпрос, първо, на някакви морални ориентири, които трябва да имаш, второ, на визия за развитието на обществото. Трето, трябва по някакъв начин да си обясняваш света“.
Според проф. Вълчев най-важното за един политик е да е загрижен за хората, които са го избрали, както и да бъде относително честен.
По въпроса за образованието той заяви, че дебатът е изключително хаотичен. „От една страна има носталгия по това, което е било, когато ние сме били ученици, от друга страна има напъни за въвеждане на чужди модели, едни искат децата все повече да учат, други считат, че образованието е по-важно и така нататък“, добави проф. Даниел Вълчев.
„Когато аз завършвах гимназия във Варна, имаше една популярна песен, която и сега от време на време се върти, „Един неразделен клас“. В нея има следното изречение – „След петия час“. Вие да сте чували някой, който завършва гимназия, да има по пет часа? Нищо подобно. Децата, които са трети-четвърти клас, вече имат по шест-седем часа, тоест количеството време, което децата прекарват в училище, не е намаляло. То се е увеличило. Увеличили са се и учителите въпреки намаляването на броя на децата. Значително се е увеличил и учебният материал“.