ДБ с най-скъпа кампания на последните избори

0
137
евролиста
Снимка: архив

Христо Иванов е похарчил над 1,6 милиона лева за реклама

„Демократична България“ е похарчила най-много пари за кампанията през отминалите избори. Това сочи проучване на „Институт за развитие на публичната среда“. Партията на Христо Иванов е дала внушителната сума от 1,6 милиона лева, след тях се нареждат БСП с малко над 1,1 милиона лева, а Бъларските патриоти са дали за отминалата кампания 906 377 лв.

Партиите и коалициите, които взеха участие на последните парламентарни избори са похарчили общо близо 7,5 млн. лв.

Сравнението между средствата, отделени за медийни услуги, и получените гласове показва, че най-объркани са били сметките в партията на Цветан Цветанов – Републиканци за България. Впечатление прави, че формацията е отделила 206 984 лв. за реклама, но привлечените от нея гласове са едва 8 546. Така „медийната цена” на един глас за тази партия възлиза на 24.22 лв. Неуспешна се оказа стратегията и на Българските патриоти – ВМРО, Воля и НФСБ. Коалицията инвестира 690 970 лв., за да достигне до своите симпатизанти, а получи доверието на 85 795 от тях.

Сред парламентарно представените партии най-скъп е бил гласът за Демократична България, който е възлизал на 3.42 лв. ДПС пък са успели да спечелят своите симпатизанти на цена от 1 лв. на глас. Сред всички участници най-ефективна е била медийната кампания на Има такъв народ – 16 ст. на глас са били достатъчни, за да спечелят подкрепата на избирателите си. Тук трябва да добавим, че партията залагаше основно на своята телевизия като канал за разпространение на послания до своите поддръжници.