И второкласните пътища влизат в тол системата от 1 април, каза министърът
Новият регионален министър Гроздан Караджов обяви, че от 1 април и второкласните пътища ще влязат в обхвата на тол системата. „Сега за тях не се плаща, а става въпрос за близо 3000 км. Второкласната пътна мрежа така и не бе включена в системата след несъгласие на превозвачите“, заяви пред БНТ Караджов.
Той допълни, че в момента се водят разговори с браншовите организации, като от първия ден на второто тримесечие този обхват ще бъде включен.
„Вероятно от 1 април. Това не е първоаприлска шега, искам малко време да поговоря с браншовите организации“, допълни министърът. По думите му два пъти повече средства се събират от нашите винетки, отколкото от тежкотоварните международни и вътрешните превози.
Сега обхватът на тол системата е малко над 3100 км. В тях влизат около 800 км магистрали и 2300 км първокласни пътища. По думите на министъра, имало около 100 млн. лв. несъбрани глоби при нарушения от превозвачите, преминаващи по първокласната републиканска мрежа. И даде срок от около месец за това.
Караджов обяви още, че спира проекта за тунела под Шипка. Причината – оказало, се че се предвижда само по една лента за движение в двете посоки. По думите му ще бъде възложено ново проектиране.
Караджов скастри колегата си – вицепремиера и министър на екологията Борислав Сандов, който вчера поиска проектът за продължението на магистрала „Струма“ да излезе от Кресненското дефиле – нещо, за което природозащитниците отдавна настояват заради Натура зоните. „Имa пoлoжитeлeн OBOC зa изĸapвaнe нa „Cтpyмa“ изцялo извън Kpecнeнcĸoтo дeфилe. Tя мoжe дa пpeминaвa пo cĸлoнoвeтe нa Πиpин, ĸъдeтo cтpoитeлcтвoтo щe e пo-лecнo“, зaяви Caндoв в интepвю преди дни. Караджов обаче каза днес, че двамата не трябва да си говорят през медиите.
„Предлагам да не си говорим през медиите. Ако може за мостове, тунели, пътища, да остави тази чест на мен“, посочи той, като даде да се разбере, че е против идеята.
Карадов допълни, че ще иска създаване на фонд за регионално развитие, като всяка община ще може да кандидатства за средства от него – за ремонти и развитие на инфраструктурата. Приоритетни щели да са проектите на по-изоставащите общини, като тези в Северозапада, например.