Тунел под Шипка ще се строи, Караджов се отказа от 4 платна, остава старият проект

0
451
Снимка: фейсбук

Офертата е за 358 млн. лв.

Проектът за тунел под Шипка не е спиран, чака се фирмата изпълнител да потвърди писмено офертата си и да бъде сключен договорът, обяви в Габрово министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов по време на дискусия за бъдещето на проекта.

Той допълни, че съоръжението тепърва ще се проектира през следващите 8 месеца от избрания изпълнител на базата на одобрен идеен проект

Офертата е на стойност 358 милиона лева – за техническо проектиране и строителство, като се очаква утре да бъде потвърдена писмено.

„По телефона имаме потвърждение, че фирмата потвърждава офертата си, така че този проект се строи. Следващите осем месеца изпълнителят ще проектира и три години и половина строеж, както е по оферта“.

Няма никакъв шанс тунелът да е с 4 платна, защото мостът няма да ги понесе, каза Караджов.

Той потвърди възможността, лансирана на срещата, от бившия вицепремиер и настоящ депутат на ГЕРБ от Габрово Томислав Дончев, още тази година държавата да отпусне авансово финансиране за проекта, което после да бъде компенсирано с европейските средства. Така реалистичният срок за завършване на съоръжението е 4 години.

Караджов заяви още, че има три проекта за пътища по програма „Транспортна свързаност” – за АМ „Струма”, в частта за Кресненското дефиле, високоскоростният път Русе – Велико Търново и тунелът под Шипка.

За тази година има осигурени средства за ново строителство за трите проекта, включително и за участъци от АМ „Хемус” и за пътя Видин-Ботевград.