Два месеца линейките ще бъдат без GPS-и

През годините директорите на центровете за спешна медицинска помощ са запазили всички стари системи, твърди зам.министър Мирослав Ненков

0
11
линейки
Спешна помощ ще продължи да работи, уверяват от здравното министерство.

Системата няма да спре да работи, уверяват от здравното министерство

В условията на липса на GPS поддръжка системата на Бърза помощ няма да спре да работи. Това увери в ефира на БНТ заместник-министърът на здравеопазването Мирослав Ненков. „Нашите съграждани няма да разберат, че това се е случило. През годините, преди да се изгради тази система, е имало един начин на работа, който условно да кажем, е малко по-старовремски, но е напълно ефективен„, коментира той.

През годините директорите на центровете за спешна медицинска помощ са запазили всички стари системи. Ненков увери, че всяка комуникационна система, свързваща 112 с център за спешна медицинска помощ и център за спешна медицинска помощ с линейка със спешен екип, е дублирана и триплирана.

Той коментира още, че за участниците в един инцидент времето тече по различен начин. „Виждате колко често в тези репортажи се казва линейката е дошла след 40 минути, а тя е дошла след шест. Това го показва GPS. Това не е така, защото директорът на центъра за спешна медицинска помощ го казва, за да си защити екипа. Много повече са репортажите, които показват как бърза помощ не се е справила, отколкото репортажите, които показват как линейката се е справила. Софийската бърза помощ, която е най-натоварена реализира по 200 адреса на денонощие, а ние чуваме на три месеца веднъж, че някой е закъснял“, каза още той.

По думите на д-р Ненков за 600 повиквания има едно, което се оцветява много красиво. Заместник-министърът на здравеопазването обясни, че системата, която функционира в Бърза помощ подобрява преноса на данни между 112 и центровете за спешна медицинска помощ.

„При нефункционираща система ще се натоварят колегите от центровете за спешна медицинска помощ. Ако се срине системата, може да се наложи те да пишат на хартия“, обясни д-р Ненков. Така всяко обаждане, постъпило в ЦСМП се събира в журнали, които после някой ще трябва да седне и да въведе в системата“.

„Ако сега примерно, се наложи аз да извикам линейка, а линейката разполага с мобилна връзка, много ясно се записва в електронния картон на 112 в колко часа, аз съм се обадил, много ясно в този картон се записва в колко часа линейката е стигнала адреса, има абсолютно ясни следи оператора от ЦСМП се е обадил на линейката и връщането на сигнала“, обясни д-р Ненков. Така след приключване на адреса лекарите също докладват в ЦСМП. По думите му можем да видим къде и как се е движила линейката и без GPS – къде и как се е движила линейката. Относно забавянето на подписването на договора за поддръжка на системата, д-р Ненков обясни, че са си позволили мъничко забавяне, за да се опитат да спестят някой лев.

НАПИШИ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here