Синдикат „Образование“ с неграмотно становище: „Нашите учебниците са контрапункт на това, което оценя „PISA“

0
53
Неграмотното съобщение на синдикат "Образование"

Синдикалистите смятат, че родното образование е започнало редица важни реформи

„Добре е да припомним, че българското образование, учебните програми, нашите учебниците са контрапункт на това, което оценя PISA. И ако включим ученици от Сингапур, Китай, Ирландия или Естония в нашето си НВО, те разбираемо едва ли ще достигнат и тройка.“

Това пише (оригиналният правопис е запазен, бел. ред.) в днешно становище на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“, публикувано на сайта на организацията, съобщава „Труд Нюз“.

„Синдикат „Образование“ смята, че българската образователна система е започнала редица важни реформи, с приемане на новия ЗУПО, но те са в процес и резултатите ще следват скоро“, се казва още в позицията.

„Както България се стреми към Шенген и ще влезе, към еврото и ще го въведе, към европейските ценности, и ги открива, така и образованието ни трябва да се промени и то не само на думи, към междупредметните връзки, към функционалността, към това учителят да бъде не преподавател, а модератор и без конкретните „задължителни“ учебници“, пишат още от синдикат „Образование“, давайки нагледен пример за разнообразни грешки и в пунктуацията и др.

Сред предложенията на синдиката са:

„Учебният материал по ключови дисциплини, като математика, литература, история и др., да се забави като скорост и обем, за да се освободи фокус към практическо създаване на материални или духовни ученически продукти, които да минимизират самоцелното машинално наизустяване и възпроизвеждане след това на различна информация.“

„Задължителните учебници“, които носят огромна вина за тези резултати на PISA, или да бъдат променени, но по-добре да отстъпят място на образование без учебници, с „незадължителни“ помагала, интегриращи в себе си междупредметните връзки, и отстъпвайки място на иновацията на учителя.“

„Упорита борба срещу „образователната бумащина“ и „синдрома на отчетност“ в българската образователна система, защото тези феномени генерират формализъм, прегарят българския учител и го отдалечава от ученика.“