Браншът пита защо фиксацията му е само към плаж в „Слънчев бряг“, ще бута ли обекти в частни терени на хотелиери, намесени ли са лични интереси и трябва ли сами да си мачкаме туризма ?
6,9 млрд. лв. годишно за държавната хазна само от чуждестранни гости, над 360 000 работни места, почти 9 млн. туристи от чужбина и над 9 млн. ношувки на българите.
Това е в цифри българският туризъм само за година. Успехи, постигнати с усилията на бизнеса, местните власти и държавата. И най-важното – създадена е реална тенденция тези резултати да бъдат увеличени за трета поредна година.
Време, в което не само чужденците харесват България за своята почивка, но тя върна към курортите си и самите българи с категоричните 85% .
Някой ще каже: Kакво повече би могло да се иска в туризма?
Нищо, освен разтърсване на бранша, за да бъдат преразпределени приходите веднага. Демек: „ Добре работихте, господа инвеститори, сега станете, за да седнем ние. На кранчето с парите.
Такива въпроси задават от туристическия бранш. Само тази теза би могла да обясни защо на старта на сезона от много високо ниво в България методично се излъчва към чужбина усещане за скандал. И понеже не може да се намери в последните години – започват да се връщат назад. Изведнъж стана много шумно в българските курорти. Заведения, изградени преди десетилетие сега точно се сдобиха с изключително опасни конструкции. Строежи около плажа, узаконени съдебно на последна инстанция преди 2008 година, през юни 2018 г. трябва да бъдат моментално разрушени. „Ама има действащо законодателство? А, нищо че има – ще го променим“.
И докато един вицепремиер се е фиксирал люто в 4 заведения в Слънчев бряг, че не били преместваеми обекти, стотици такива обекти никнат непрекъснато в частни терени на хотелиери в същия този „Слънчев бряг“. Нека Валери Симеонов поведе битка срещу частните УПИ-та, някои от които скриват гледката към морето и пълнят алеите на курорта с амбулантни стоки.
Вместо това той се опитва да премахне обекти само от плажа, поднасяйки така на тепсия изхранването на туристите в ръцете на някои бизнесмени с хотели на първа линия до морето. Защо вицепремиерът се е фиксирал само около „Слънчев бряг“, защо му пречи шума точно на тези дискотеки, а не такива в Силистра или Сливница, например, недоумяват от бранша. И си отговарят сами: Защото в най-големия български курорт са най-големите интереси.
Видели ли сте този вицепремиер да обикаля плажовете от Крапец до Синеморец, питат бизнесмени.
Не, той дебне с шумомер само около 4-5 бара, които „грозно“ пречат на негови ортаци да прибират голямата парса от прочутия курорт. При това занимава с начинанието си десетки полицаи, които нощем дърпат кабели на музикални уредби, вместо да следят за престъпност в курортите.
Бедрум, Какао, Кубанита, The one – това са великолепната „The four“, която тормози властимащия. Дали под знамето борба за справедливост не се крият лични интереси или е опит да бъдат подсетени недосетливи бизнесмени да проявят щедрост.
Вицепремиерът без никакви доказателства размята снимки от дрон и хвърля с тях обвинения в корупция към служители на министерства и общини, които трябва да се защитят от силния във властта.
Туризмът наистина се измерва в цифри, но той е преди всичко изкуство и емоция. В него не може да се пипа грубо, а трябва отговорност, защото всяко негативно послание, излъчено с името България оттеква с неясна сила години напред.