Целта е с послушни организации да се неглижират позициите на международните туроператори и инвеститорите в туризма
Нескопосан PR под благовидна кауза трябва да представи вицепремиера Валери Симеонов като изразител на мнението на туристическия бранш. В битката му да отнеме бизнеса на цифром и словом четири дискотеки в „Слънчев бряг“ политикът съзнателно провокира разединяване на бранша. Това е изключително вредно и не кореспондира с отговорната национална политика в туризма, обявиха от хотелиерски и браншови организации на туристическия бизнес.
Те бият камбаната по повод откровен опит на вицепремиера спешно да се вкопае под логото „подкрепа от бранша“ и гордо да размахва тази подкрепа из телевизионните студия, за да реализира собствените си бизнес интереси.
В последните дни тече трескава подмолна дейност за събиране на дребни бизнес сдружения, които радушно раздават индулгенции за подкрепа на действията на Симеонов срещу щедри обещания да получат печеливш пай в туризма, изработен от някой друг.
Подготвя се среща в Несебър в понеделник, на която „туристическият бранш“ от няколко дребни организации щял да спаси туризма. На нея е „поканен“ вицепремиерът. Призовани са и няколко кадри в туризма, чиновници от социалистическия „Балкантурист“, припознати от Симеонов като бизнес.
Търсят се спешно клакьорски хотелиерски сдружения с по двадесетина члена, които да изиграят медийно ролята на туристическия бранш. И това при хотелиерски бизнес в страната твърдо надхвърлящ 5000 представители. Това ли е туристическият бранш на България, питат хотелиери. И отбелязват, че се прави след обсъждането в парламента на законопроекта за защита от шума, където вицепремиерът чу разумни аргументи, че преди второ четене текстовете трябва да бъдат преоформени, за да не отблъснат туристи и бъдещи инвеститори.
В същото време предприемачите, доказали през годините, че могат да развиват успешен бизнес се определят с лека ръка от вицепремиера като „дебели вратове“ в желание направените от тях инвестиции в мениджърски персонал и работна ръка да бъдат подарени на други по-малко кадърни, но пък много послушни и горещо подкрепящи.
Двойнствеността в битката на Симеонов срещу шума в Слънчев бряг и в Тутракан говори или за диагноза в психиатричния спектър или за откровен рекет срещу по-успешните. И двете хипотези обаче може обяснят неистовото желание да се зачертае приноса на националните курорти в туризма и да се яхнат предприемачите там с непосилни глоби в средата на сезона.
Да се търсят конфликти в сектор, който се изстреля в петте структуроопределящи само за броени години, е изключително опасно за страната. Да го прави политик на върха на държавата пък граничи с безобразие.
Г-н Симеонов, ние изкарваме парите за заплати на служителите си според законите на страната, плащаме данъците си тук и няма да търпим някой, па бил той и попаднал във властта, да ни нарича мутри, категорични са от бранша. Ако са ни дебели вратовете, те са заякнали от ежедневна работа, не от седене по политическите банки, заявяват хотелиери.
Те отказват да си мерят височината или членската маса на тайни сбирки, от които да се бълват негативни послания за бизнеса в сектора.
Туризмът е 100% частен, вече доказа, че е печеливш, но той е преди всичко отговорност. Отговорният бизнес днес предупреждава, че човек, който с лека ръка зачертава съветите на международните туроператори, гласа на най-големите инвеститори в туризма или желанието на по-малки организации да има предвидимост в туризма, не може да разчита на реална подкрепа.