Кметовете в Северна България са подали проекти за над 2,2 млрд. лв. Направете преглед на проектите и ако може, ги сменете с ВиК, защото безводието чука на вратата, призова министърът
Тол системата ще е напълно готова до два месеца, а така ще има повече пари за ремонт на повече пътища
Следващата седмица ще се отпуши движението по „Ботевград-Мездра“
Тол системата ще бъде напълно завършена през следващия месец-два, а така ще има повече пари за пътища. Това каза министърът на регионалното развитие Иван Иванов на форума „Северна България – рестарт и постижими цели“, цитиран от „24 часа“.
Агенцията за пътна инфраструктура е готова с поръчка за поставянето на още над 300 камери за автоматични точки за мониторинг, разположени по автомагистралите и основните шосета. Освен това ще има и още кантари. Така ще може да се следи и средната скорост в реално време. Тол системата да заработи ефективно, бе и една от първите задачи, които даде премиерът Росен Желязков.
Тол системата ще работи на пълни обороти – за средна скорост, кантарите, всичко, което не беше направено през годините, ще се случи, за да имаме достатъчно приходи, защото, като говорим за разходи, трябва да покажем приходи, а това е прекрасен приходоизточник, каза още той.
Министър Иванов бе категоричен, че всички политически сили са направили компромис с участието си в това правителство, за да продължи държавата да работи и да върви напред. А един от успехите е и спасяването на над 2,5 млрд. за санирането по втория етап от Плана за възстановяване и устойчивост. Този проект беше почти загубен, но с общи усилия ще успеем да спасим тези средства. Така няма да се налага да покриваме пропилени средства, а това няма да натовари и българските граждани, каза още той. И съобщи, че след седмица се очаква да приключат преговорите с ЕК. Така ще се отпуснат общо 2,5 млрд. лв. до 2029 г. за саниране. До края на годината ще бъдат разработени критериите, за да може да започне кандидатстването.
Друг успех на сегашното правителство е размразяването на Инвестиционната програма за общинските проекти. Тази и следващата седмица ще бъдат разплатени общо 200 млн. лв., за да навакса сериозното забавяне.
Най-неприятното нещо е да завариш една купчина проекти, които не са разплатени и да има недоволни кметове, които не могат да ги завършат. Миналата година бяха разплатени 400 млн. лв. от над 1 млрд. и това натовари сегашния бюджет, припомни още министър Иванов.
Кметовете на общините Видин, Враца, Монтана, Плевен, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Русе, Търговище, Разград, Силистра, Шумен, Варна, Добрич пък са подали 925 проекта за общо над 2,2 млрд. лв. До 30 май са направени трансфери към тях 210 млн. лв. Още веднъж апелирам кметовете да си преразгледат проектите, ако няма приоритетни – да ги сменят с такива за ВиК мрежата, защото безводието чука на вратата, каза още Иван Иванов.
Инфраструктурата в Северна България загуби много във времето, липсват магистрали, нямаме път към Европа заради липсата на „Хемус“ и „Русе – Велико Търново“. Затова още в първите дни рестартирахме „Хемус“, каза пред кметовете министърът.
Само тази година ще пуснем един лот. Това е първият участък, който е от Боаза до Пътен възел Дерманци. В момента се рехабилитира път 3305, който ще отведе движението в посока Плевен, защото имаше възможност, както се казва, след една седмица да пуснем този лот, но се щеше да създаде опасност за тези, които пътуват в посока Плевен, тъй като не беше в добро техническо състояние. Възложи се ремонтът, но в момента много интензивно, ударно се работи там, за да може в края на лятото, началото на есента, от първите дни на септември да бъдат поставени едновременно и този лот на на „Хемус“ и същевременно път „3305“, който да заобиколи този участък, който стана вече участък на смъртта за съжаление между Радомирци и Телиш, където беше той буквално е смлян от за всичките товарни автомобили, които се движат там и има уверението на Агенция Пътна инфраструктура, че следващата седмица ще бъде отпуснато движението в направление „Ботевград-Мездра“. През есента ще започнем и основния ремонт на този път, защото той е вече крещящо има нужда да бъде ремонтиран, обясни подробно плановете министърът.
Участъкът от края на пътя възел „Дерманци“ до пресичането на Луковит – Угърчин е готов на 37%. А Плевен -Ловеч е на 56%.
Тази година влязохме с почти 1,5 млрд. дефицит за ремонт на пътищата, каза още той.
Медийната платформа „24 часа“ събра министри, бизнес и кметове на среща във Велико Търново. На нея се обсъждат големите теми за развитието на региона – довършването на магистрала „Хемус“, мерките за пътна безопасност, инвестиционната програма за общините, новите етапи на саниране на сградите.
Източник: „24 часа“



















