Вицепремиерът увери, че танкерът не представлява опасност за околната среда или хората
„Изчакваме подходящи метеорологични условия в следващите дни, за да проведем операция за евакуирането на танкера „Кайрос“ и ще потърсим убежище, където да се прибере, ремонтира и да стане безопасен“.
Това обясни вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов на съвместен брифинг с външния министър Георг Георгиев след заседание на Министерския съвет.
Караджов увери, че танкерът не представлява опасност за околната среда или хората. След като се прибере, ще се извършат и изследвания за безопасността на неговата мореходност, като тези действия ще отнемат около седмица.
Междувременно днес приключи последната акция по евакуация на още 4-ма членове на танкера, след като други трима вече бяха извадени. Те се намират във Варна, в хотел, Трима остават на борда по желание на корабособственика. На танкера ще се докара и оборудване, включително по-голям електрогенератор, с който да се задвижат агрегати, най-вече за да се вдигне котвата.

Тази карта показва движението на танкера и пътят на влекача
При наличие на екипаж на плавателния съд ангажимент на собственика му остава как ще се справи с последиците от тази ситуация, включително и покриване на разходите. Той е изпратил агент и сме във връзка с него, увери Караджов.
Георг Георгиев пък каза, че днес е проведена среща с турския посланик, от когото е поискана по-детайлна информация. Той е обещал, че ще се направи разследване.
Основните три въпроса, на които България търси отговор, са как „Кайрос“ се е придвижил от точката на поразяване до точката, в която е пресрещнат от влекача „Тимур Бей“ и изоставянето му на 6 мили от нашия бряг. „Танкерът е бил с изключена система за опознаване и ние съдим по допълнителни данни на Морска администрация. В един момент се отправя към турския бряг – в точка 1 (от показаната карта – бел.р ) се пресреща с влекача и започва буксиране, оттам се насочва много ясно към българския бряг – с каква задача е бил натоварен „Тимур бей“, е вторият въпрос, поясни Караджов.
В т.2 от картата започват първите комуникации от българска страна, правим опити да се свържем с кораба, няма отговор от тяхна страна и почваме да ги наблюдаваме много внимателно. Вълните обаче са били 4.5-5 бала и граничните катери не успели да излязат, продължи още вицепремиерът.
В т. 3 се преминават границите на българските териториални води – около Синеморец, и тук катерът се изоставя – Тимур бей казва задачата ни е изпълнена, прибираме се към пристанището.





















