Нанков за програмата на ПП-ДБ: Гасете лампите, има как!

0
175
Николай Нанков

Щели да довършват „Хемус“. Ами те я спряха – лично Асен Василев каза, че не е спешна, и изпразни сметката, в която бяхме заделили милиард за довършваното й

Кандидат-депутатът от ГЕРБ Николай Нанков се подигра с програмата на коалицията ПП/ДБ.

„Ох, какво да ви кажа, скъпи приятели, за „амбициозната“ програма на ПП⁉️ Бутафория! С претенции… Ето само няколко примера, защото цялата програма е едно голямо преписване и няма изчитане – страница след страница повтарят едно и също“, написа той във фейсбук профила си.

Ето анализа на Нанков:

1. Сключили били споразумение с Румъния за проектиране на пет моста над река Дунав. Абе, аланкоолу, между двете държави има подписан меморандум още през 2014 г. – за 2 локации на бъдещ трети мост. Втори меморандум през 2019 г. – за пет локации на бъдещ трети мост. Тези пет моста ПП само ги премятат от избори на избори, а работа – нула. А и истината им убягва.

2. Стартирали били проекта за тунел под Шипка, моля ви се! Абе, аланкоолу, процедурата започна 2019 година и премина през дълга съдебна битка. Преди това изградихме цялото околовръстно на Габрово и подхода към тунела. Осигурихме и финасирането за него. И докъде стигна тунелът при вас – до под кривата круша.

3. Щели да довършват автомагистрала „Хемус“. Ами те я спряха – лично Асен Василев каза, че Хемус не е спешна и изпразни сметката, в която бяхме заделили милиард за довършваното й. Помните, нали⁉️ Още не е отговорил за какво бяха изхарчени парите. А сега, с това стягане на коланите, което се задава заради „далновидното“ им управление, откъде ще намерят пари за довършване на неимоверно поскъпналия аутобан⁉️ Много лъжат, да го знаете.

4. Щели да довършат и „Видин-Ботевград“, и автомагистралата Русе-Велико Търново, че и автомагистрала „Черно море“. Да, ще ги довършат. Съвсем. Нищо няма да остане от тях.

5. Тази точка ми е любимата – щели да въвеждат немските стандарти за пътно строителство. Абе, алонкоолу, въведохме ги още през 2018 г. С мой подпис. С промяна в наредбата за проектиране на пътища. След повече от година усърдна експертна работа. И, ако позволите, една забележка за граматиката – сигурно в Харвард не правят разлика, но на български се казва германски стандарти. Немски е езикът. Държавата е Германия.

6. Обещават строителство на безопасни пътища с дълъг срок на гаранция за поддръжка. Абе, алонкоолу, гаранционните срокове ние ги удължихме вече преди почти 4 години – през 2019 г. И да ви светна нещо – не могат да бъдат по-дълги от експлоатационните срокове. Абе, бутафория ви казвам.

7. Изобщо няма да коментирам общите приказки за типова документация за търгове в пътното строителство и текущ ремонт – да им пожелаем успех и за следващите избори може и драфт да напишат високоплатените им корифеи по Закона за обществените поръчки.

8. На всяка страница в програмата си въртят някакви 50 милиарда лева, които щели поравно да се разпределят между Северна и Южна България. Вярвате ли им – оперативните програми са зациклили; изпълнението, респективно плащанията по ПВУ са доникъде; какви 50 милиарда?! И инвестиции за пет лева няма да могат да завършат успешно.

9. Обещават устойчиво развитие на ВиК сектора – пак общи приказки. Ако не знаят, заради некадърното им управление ВиК проекти за стотици милиони са под риск и, ако не се вземат спешни мерки, всичко ще потъне като в бездънен кладенец. А градовете още дълго ще стоят разкопани и без завършени обекти.

10. Щели да намерят най-доброто решение за участъка на Струма през Кресненското дефиле – тук татко Петко явно не се е намесил с гениалната си експертиза. Мислите ли, че хората са забравили как вашият екоминистър опита да сложи прът в проекта⁉️ Бутафория и това е.

11. Поне стана ясно защо са били „проверките“, с които регионалният министър Шишков се намеси в предизборната кампания – бутафорните му тези за „тънък“ асфалт са влезли в програмата на любимците му от ПП-ДБ.

С две думи, положението е: „Гасете лампите, има как“.