Външна намеса е довела до потеглянето на катастрофиралия в София трамвай, съобщиха от „Столичен електротранспорт“

0
36
Снимка: БТА

Ватманът ще бъде наказан с предупреждение или уволнение. Щетите в подлеза са за десетки хиляди левове

Външна намеса е довела до самопотеглянето на катастрофиралия в София трамвай, съобщиха от „Столичен електротранспорт“. В позиция, разпространена до медиите, от компанията обясняват, че след преглеждане на записите от кабината на мотрисата на превозното средство се е установило, че ватманът я е напуснал, без да я обезопаси напълно според правилата и в същото време в близост е имало неизвестни лица. Секунди след приближаването им превозното средство потегля само.

Ватматът е отстранен от работа до приключването на вътрешната проверка, назначена е и комисия, която да анализира фактите по този „безпрецедентен инцидент“, както го определят от „Столичния електротранспорт“.

„Въвеждаме незабавни мерки за повишаване на сигурността – включително допълнителни инструкции за ватманите и технически проверки на заключващите механизми. Наш приоритет винаги е безопасността на гражданите“, отбелязват още от компанията.

Инцидентът е предаден за разследване на МВР и прокуратурата, които извършват разследване за установяване на отговорните лица и обществеността ще бъде информирана при установяване на всички подробности.

Дружеството поема пълна отговорност за извършване на обективна проверка, прозрачност пред обществото и въвеждане на ефективни мерки, които да предотвратят подобни инциденти в бъдеще, допълват от „Столичен електротранспорт“.

Ватманът, който допусна дерайлирането на трамвай в София, може да получи предупреждение за уволнение или да бъде уволнен, каза по-рано пред журналисти Милен Миньов, началник на отдел „Технически и качествен контрол“ от „Столичен електротранспорт“. По думите му ватманът, който има над 20 години опит, е обяснил, че е обезопасил трамвая.

Ватманът е потеглил от спирка ,,Александър Жендов“, изтеглил е мотрисата на 20-30 м от спирката, според неговите думи обезопасява трамвая и слиза да си купи кафе. Излизайки от кафето вижда, че мотрисата е потеглила. Недопустимо е да се спира между спирките без уважителна причина, допълни Миньов. Уважителната причина може да бъде, ако чуе необичаен шум, за да прегледа визуално мотрисата или ако има пътнотранспортно произшествие да огледа за жертви или материални щети.

Милен Миньов каза още, че видът трамвай, който катастрофира вчера, няма записващо устройство за скорост и затова не може да се каже каква е била скоростта, с която се е движил.

Преди излизане от депо всички ватмани се проверяват за алкохол, а мотрисите при прибиране в депо преминават ежедневен преглед и задължително един път в месеца минава на обстоен преглед, обясни той.

По повод втория инцидент с трамваи в София вчера, Миньов обясни, че става дума за човешка грешка. На водачите е забранено да се разминават през съоръжения, а ватманът е потеглил преди другия трамвай да се изнесе от съоръжението.

Очаква се щетите на подлеза до румънското посолство, който пострада при дерайлирането на трамвай вчера сутринта, да са за десетки хиляди левове, каза кметът на столичния район „Средец“ Трайчо Трайков пред журналисти.

„Още вчера сутринта започна работа от експерти по оценяване на щетите, очакваме в най-скоро време те да са ясни. Включили сме експерт по подлезите от ВИАС (Висш институт по архитектура и строителство, сега Университет по архитектура, строителство и геодезия – УАСГ, бел. ред) но ударът е такъв, че има нарушения по конструкцията на входа на подлеза – разрушен бетон, скъсана армировка, изпотрошен гранит“, допълни той.

Ремонтът на съоръжението ще започне със средства на „Столичен електротранспорт“ и от Аварийния фонд на общината, но след това трябва да бъдат покрити от застраховката „Гражданска отговорност“ на „Столичен електротранспорт“ и прекия извършител, каза още Трайков.

Той уточни, че не е гледал видеозаписи от инцидента, а и че при случаи на вандализъм на общинско имущество тези записи се изземат от полицията.

Източник: БТА