Василев заплаши протестиращите енергетици с наказателно преследване

0
291
Асен Василев Снимка: архив

Когато има силен финансов интерес обаче, корупцията прониква навсякъде и блокира усилията, казва финансовият министър

Въпреки преговорите и подписаното споразумение кабинетът няма планове да изпълнява исканията на енергетици и миньори. „Изтеглянето на териториалните планове няма да се случи, защото България ще загуби 1,6 млрд. Миньорите да спазват закона, протестиране с прекъсване на пътни артерии е директно нарушение на закона и се преследва по НПК”, заяви пред журналисти Асен Василев.

„Думите на Делян Добрев, че критериите по ПВУ са дискриминационни, тъй като облагодетелстват предварително определени фондове, близки до „Продължаваме промяната“, са лъжа”, твърди Василев.

Според Василев, Делян Добрев трябвало да се научи да различава „числото 6 от числото 8“, защото въпросните инвестиции са предвидени по съвсем различна мярка от мярката за батериите.

Той обясни, че бюджетът за 2024 г. се планира при 3% дефицит и ще влезе в маастрихтските критерии.

„За момента нямаме притеснения, към септември дефицитът е 0,4%, до края на годината трябва да достигне 3%. Движим се съвсем в разчетите, даже и по-добре”, оптимист е Василев, който взе участие във форума на високо равнище „Засилване на прозрачността и управлението чрез колективни действия в България“.

„Борбата срещу корупцията не е лесна. В НС се направиха невероятни стъпки, които бяха отлагани 15 години. Когато има силен финансов интерес обаче, корупцията прониква навсякъде и блокира усилията”, заяви той.

Асен Василев успокои, че в бюджета има достатъчно ресурс за оказване на хуманитарна помощ на Израел.

При повишаване на цените на петрола ще се търси друга компенсираща мярка за потребителите, защото отстъпката от 25 стотинки за литър е икономически неоправдана според него.

„Тази мярка е отстъпка, която работеше в редица европейски държави, беше спряна от ЕК във всички тези европейски държави. Единственият начин тази мярка да бъде възобновена е, ако тя важи за всички автомобили, в това число и за небългарските транзитно преминаващи, което би я направило икономически неоправдана, тъй като няма целево да се подпомогнат българските потребители, така че по-скоро ще се търси друг вариант да се подпомогнат гражданите”, обясни Василев.