Спукана гума и неизправни спирачки са най-честите технически повреди, които водят до ПТП
На шофьорите нарушители, които не са си платили глобите, да им се отказват административни услуги от всички институции, предлага в доклад за състоянието на безопасността на движението по пътищата у нас Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“.
Приемане на нова методика за обследване на тежките пътни инциденти, бързо и ефективно събиране на наложени санкции, одитите за пътна безопасност да обхванат всички републикански и общински пътища, създаване на публичен регистрационен режим на фирмите, извършващи сервизна дейност. Това са част от препоръките в доклада.
От агенцията посочват, че това е и първият цялостен анализ на нивото на безопасността на движението по пътищата, който се прави у нас. В доклада са набелязани конкретни мерки и действия, които ангажираните институции следва да предприемат, допълват от ДАБДП. Той е и основата, на която ще бъде разработена и Стратегията за безопасност на движението по пътищата в хоризонт 2021 – 2030 г.
Предлага се още при особено тежки инциденти те да се обследват от специалисти от различни области. ДАБДП предлага водещо да бъде не установяване на вина, а дефицитите свързани с: поведението на водача, изправността на превозното средство, състоянието на инфраструктурата, метеорологичната обстановка и т.н., за да се види причината или проблема за настъпването на ПТП и той да бъде своевременно отстранен.
Анализът констатира още, че през последните 10 години се отбелязва интензивно развитие в областта на пътното строителство, но по-голямата част от мрежата остава изградена преди повече от 20 години. За 2018 г. са установени 77 участъка с концентрация на ПТП по републиканските пътища.
Най-честите технически неизправности, които водят до произшествие, са спукване на гума и повреда в спирачната уредба, се казва в доклада.
По данни на Световната здравна организация приблизително 1,35 милиона души загиват всяка година в резултат на пътнотранспортни произшествия, което струва на страните средно 3% от брутния им вътрешен продукт.